גביע המדינה: שעריים ניצלה ממבוכה, יצ'אלאל הביסה את כפר שלם

צמד המלכות של שעריים, חיים ואבי סידרו לעידן בראון ניצחון בכורה דרמטי, 1:2 על שמשון ת"א מליגה ג'. הסינדרלות: בני יצ'אלאל שהביסה 0:4 את כפר שלם ובני ג'ת שהפתיעה את רו"ח ת"א.

  • על ידי: מערכת גולר 1
  • 13-11-2015
  • 17:23

סיבוב ו' של גביע המדינה סיפק כרגיל מנה גדושה של דרמות שהגדולה בהן התרחשה במגרש בבית דגן שם אירחה שמשון ת"א מליגה ג' את מכבי שעריים המקרטעת.

שליטה מוחלטת של שעריים במחצית הראשונה לא באה לידי ביטוי בשערים וממש על סף המחצית הייתה זו שמשון הצנועה שעקצה. נאור הלוי מסר לקורל אזולאי וזה כבש שער יתרון מדהים. שעריים ההמומה לחצה במחצית השנייה אך לא הצליחה להשוות עד לכניסתו של שי אבוטבול כרבע שעה לסיום. ארבע דקות מאוחר יותר, בדקה ה-79 הוא בישל את שער השוויון לבלם, חיים מלכה והלחץ של שעריים התגבר במטרה להכריע את המשחק עוד לפני ההארכה.

כשנראה היה כי המשחק ילך לעוד 30 דקות שוב היה זה אבוטבול שבדקה ה-97 הכניס כדור לרחבה ואבי מלכה כבר מתוך הערבוביה קבע 1:2 מדהים לשעריים ונתן את האות לחגיגות הגדולות ביציע. היה זה ניצחון הבכורה של הכחולים בעידן בראון וכעת נראה האם תהיה לכך המשכיות גם בליגה.

 

את ההפתעה של הסיבוב סיפקה בני יצ'אלאל הצנועה מליגה ב' שאירחה את כפר שלם ביבנה. היו כאלה שציפו למשחק צמוד אולם איש לא ציפה למה שקרה על המגרש. יוני מנגיסטו הסקורר הבלתי נלאה של הרחובותים קבע 0:1 כבר בדקה ה-3. יצחק מלסה (61) קבע 0:2 ובעשר הדקות האחרונות נשברה סגנית מוליכת ליגה א' דרום וספגה צמד נוסף מרגליהם של גבי אלבז (82), ודניאל מלסה (83).

 

עוד סינדרלה הגיע מג'ת שבמשולש. הקבוצה מליגה ג' שרון אותה מאמן ריאן טהא אירחה את רו"ח ת"א מליגה ב' ובדקה ה-37 זכתה בפנדל לאחר שאיתי כספי הכשיל ברחבה את אביב עזריה והורחק. עזריה לקח את הפנדל וקבע 0:1. בדקה ה-44 היה זה שוב עזריה שכבש את השני כשהאורחים טענו כי הכדור ספק עבר את קו השער אך הקוון רץ לעבר מרכז המגרש והשופט, אור בן עמי סימן לשער.  רו"ח לחצה בדקה ה-81 היה זה המחליף שלה, מתן מלכה שצימק אבל לא יותר מכך.

 

סינדרלה מליגה ג'. שחקני ג'ת חוגגים (יח"צ)

 

לאחר שנאסר ע"י אודי לוי לעמוד בין הקורות של רמות מנשה החליט המאמן שלמה לירן להחזיר את מני אורון הוותיק שפרש לפני 5 שנים והמשחק כיום בוותיקים של הפועל יוקנעם ובליגה למקומות עבודה.

זה הוכיח בגדול שהוא בכושר ובמו ידיו עצר את שחקני מעלות ששוב ושוב בעטו לשערו. רק בדקה ה-85 בעיטה מתוך הרחבה של סלים גנטוס הכניע את אורון בדקה ה-93 היה זה נועם קילקובסקי שהבטיח את הניצחון של מעלות 0:2.

 

משחק גדול. אורון (אמיר שיבי)

 

דרמה אדירה הייתה גם בג'סר א-זרקה של אירחה הפועל בקה את חצור הגלילית מליגה ג'.

אחרי המחצית ראשונה מאופסת העלה יאיר שריקי את האורחים מהצפון ליתרון מפתיע. אושר טפירו השווה בדקה ה-62 ועמוק בתוספת הזמן נפסק פנדל לזכות בקה אותו הפך איציק נאש לשער ניצחון לזכות הקבוצה מליגה א', 1:2.

 

בני ערערה מליגה ג' שלטה ברוב שלבי המשחק מול הפועל הרצליה מליגה א' ששיחקה ללא קובי חסן.

אך ההרצליינים כבשו ראשונים בדקה ה-20 מרגליו של הקשר דור חי חמו ושמרו על היתרון כל המשחק למרות לחץ אדיר של ערערה.

 

גם עירוני אשדוד מליגה ג' לא נפלה מיריבתה מליגה א', הכח ר"ג אך למרות עידוד מאסיבי של כ-400 צופים הניסיון עשה את שלו ואור גירו כבש את השער היחיד במשחק לזכות הסגולים בדקה ה-60.       

 

בנורדיה ירושלים חלמו על הפתעה מול בית"ר כפ"ס והצליחו להחזיק מעמד מחצית שלמה אך בסופו של דבר היו אלה גל פורת (52), אלנתן סלמי (59) דקה לאחר שנכנס במחליף ו-ויטלי גנון (81) בפנדל שסידרו לכפ"ס כרטיס לשלב הבא עם 0:3 חלק.

 

נציגת ליגה ג' נוספת, הפועל אור עקיבא אמנם הייתה טובה  מול רובי שפירא חיפה מליגה ב', לפחות בפתיחת המשחק אך הקבוצה של חנא פרהוד שמרה על מאזן נקי מהפסדים מאז שהוקמה כשניצחה 0:4. רוברט ארחיל (6) פתח את החגיגה, איתי אוחיון (24, 32) המשיך וארחיל עם שער נוסף (52) סגר עניין.

 

בני כאבול עם מאמן חדש על הקווים (חגי ממן פוטר) לא הצליחה להתיע את עירוני טבריה מליגה א' שניצחה 0:1 משער של עידן שפשה בדקה ה-57.

 

גם שגב שלום מליגה ב' לא הצליחה להפתיע את מכבי יפו שניצחה 2:3. כ-500 אוהדים ראו בחולון את דניאל רז (6) וניב עשור (25) מעלים את יפו ליתרון 0:2. עאטף אבובילאל צימק בדקה ה-50 אך עילם זיו אב (72) קבע 1:3 ליפואים.

שער מצמק של אבובילאל בדקה ה-83 לא הספיק והנציגה מליגה א' ממשיכה לסיבוב הבא.

 

גם יפו בשלב הבא. זיו אב חוגג את השלישי (אביחי חיים)

 

הפועל מרמורק התקשתה בשעריים מול אור יהודה מליגה ב' אך פנדל של סהר שבתאי בדקה ה-52 ושער נוסף של איתם שמאי בדקה ה-72 קבעו 0:2 והשלימו שלישייה רחובותית בסיבוב ז' של גביע המדינה.

 

קבוצה נוספת מהשפלה שתשחק בשלב הבא היא נס ציונה שגברה 1:3 על הפועל אזור.

הקבוצה של אוהד בוזגלו שלטה ללא עוררין ובדקה ה-15 קבע ניר שרון 0:1. סהר לוי הכפיל את התוצאה בדקה ה-45 מבישול של אותו שרון ובדקה ה-62 היה זה עומר חזום שקבע 0:3.

אזור התעוררה בדקה ה-66 וצימקה משער של רונן פרץ, לחצה אך לא הצליחה לפתוח מחדש את המשחק.

 

במשחק נוסף על טהרת קבוצות ליגה א' גברה קריית אתא 0:2 על מכבי דליית אל כרמל משערים של יוחאי כהן (69 פנדל) ושחר בלילתי (78).

 

הסיבוב יושלם מחר (שישי) כשהפועל כפר כנא מליגה א' תארח את צעירי טמרה מליגה ג'.

 

הוסף תגובה
תגובות
  1. היופי שבספורט (שערוקי במיל׳ 13-11-2015, 17:52)
    יצ׳אלאל בליגה ב׳ עם תקציב שקל תשעים מפרקת 4:0 קבוצה מליגה א׳ !!! אם אלדד פרי היה תורם להם חצי מיליון כל עונה, שזה עשירית משעריים, בתוך 3 עונות הם בליגת העל ויש להם קהל מובטח של 40,000 איש כל משחק, לפי רק רבע מיוצאי אתיופיה בישראל ולא כולל אוהדים שאינם יוצאי אתיופיה.
  2. תתעוררו (שערוקי 13-11-2015, 18:20)
    לנצח בדקה 96. קבוצה מליגה ג. רוצים לעלות. אולי יעלו במדרגות במקרה הטוב. אלדד פרי גיידמק של ליגה א. פרייאר שיישאר עם חור בכיס. חכמי חלם קנו שמות שרק לוקחים כסף. בושהההה
  3. על אפך ועל חמתך עלינו (סגול 13-11-2015, 18:25)
    אוהד רון על אפך ועל חמתך עלינו שלב.אתה מביך.
  4. הפועל רובי נגד אור עקיבא (1520 13-11-2015, 18:25)
    באיזו זכות אתה כותב שאור עקיבא היו יותר טובים? אור עקיבא מדקה 30 היו עם הידיים על המותניים, מדקה 60 המשחק נעצר כל 3 דקות כי כל פעם לשחקן אחר התכווצו השרירים. אז איך אור עקיבא היו יותר טובים?
  5. הפצועים אבוטבול וקרובה חזרו לשחק והוציאו את שעריים מהמשבר (שערוקי אמיתי 14-11-2015, 00:31)
    שעריים הייתה במשבר גדול ב-4 המשחקים האחרונים בגלל מכת פציעות של שחקני מפתח בכירים : טועמה , שי אבוטבול ומיכאל קירטבה שהעדרותם פגעה בחוליית הקישור ההתקפי , במשחק הגביע נגד שמשון הורגש שאין לשעריים קישור התקפי ושעריים לא סיכנו את השער של שמשון אפילו לא בבעיטות מרחוק . הפניקה בשעריים גברה כאשר שמשון הבקיעה שער בהתקפה מתפרצת בדקה ה-45 , למרות שי אבוטבול עדיין לא כשיר במאה אחוז המאמן הכניס אותו ומיד הורגש שיש לשעריים בעל בית במרכז המגרש שמשחק בשקט ומייצר מצבים לחלוצים , שטועמה יחזור לשחק וזה יהיה בקרוב , המשחק של שעריים יהיה קולח ותוסס עם דגש למשחק התקפי .
  6. איך אחרי תצוגת נפל מול קבוצה בליגה ג' אתם לא פותחים על הניהול של אלדד פרי וניר שלום, ולא על המאמן הל (גולר תתעוררו, שלום ופרי ערבבו גם אתכם?? 14-11-2015, 11:00)
    כסף מעוור את כולם, אולי עיוור גם אותכם
  7. אחלה תצוגה (הבורר 14-11-2015, 17:46)
    שעריים לחצו את שמשון במשך 90דדקות במיגרש גרוע וצר מידות . שמשון קבוצה ברמה דל צמרת ב אם לא יותר מזה .אז לכל המבקרים תכנסו לחורים
  8. הפועל אזור לאן? (נתי 15-11-2015, 17:15)
    כמו שזה נראה אנחנו חוזרים בדיוק לאותו מצב שהיה בשנה שעברה. ההבדל שאז הפסידו בגלל שהיו גרועים. היום, משחקים טוב ומפסידים.