כוכב נולד: פרבר נתן ניצחון יקר ליפו על עירוני אשדוד

מתן בית יעקב היה זה שכבש ראשון לזכות יפו במחצית הראשונה, וכנגד מהלכי המשחק בו יפו הובילה בבטחה, בר סויסה קבע שיוויון דרמטי בדקה ה-90. אך עמוק בתוך תוספת הזמן יוני פרבר הצעיר שלח כדור נהדר לרשת, וקבע ניצחון של 2-1 למכבי קביליו יפו שעלתה למקום השלישי בבית. עירוני אשדוד יכולה להרגיש מאוכזבת. איציק ברוך :''לא היינו מספיק טובים''. אבי אבינו : ''שיחקנו כדורגל טוב והגענו לכמה מצבים שיכלו להכריע את המשחק''

  • על ידי: אורי בבליקי
  • 09-02-2021
  • 13:38

מכבי יפו אירחה את עירוני אשדוד למשחק במסגרת המחזור השביעי בבית ב' בליגה א' דרום. שתי הקבוצות קיוו לחזור מהמשחק עם שלוש נקודות. המארחת מיפו רצתה לנצח על מנת להידבק לצמרת הגבוהה, ומנגד אבי אבינו ושחקניו קיוו לצבור שלוש נקודות כדי להתרחק מהתחתית ולתת שקט במערכת. המשחק נפתח בצורה רגועה כשהאירוע המרכזי היה בכלל מחוץ לתחומי הדשא, כש-150 אוהדי מכבי יפו התקהלו מחוץ למגרש בכפר שלם ועודדו את קבוצתם, למרות האיסור על התקהלות. 

 

אוהדי מכבי יפו, תמונות חריגות בימי קורונה (צילום : יח''צ)

 

לאחר פתיחה מנומנת דווקא האורחת מאשדוד נראתה חדה יותר כשהחלה ללחוץ את יפו , בדקה ה-11 כדור חד של עומר זימרו כמעט ונכנס לאחר שפגש ברגלו של הבלם מאור גד ויצא לקרן. תשע דקות מאוחר יותר אופיר טקיאר קיבל כדור חופשי על סף הרחבה אך פספס את המסגרת בכמה סנטימטרים.

 

עומר זימרו מול מתן בית יעקב, הפתיחה הייתה שייכת לאשדוד (צילום : יח''צ)

 

בניגוד למהלכי המשחק, בדקה ה-23 מכבי יפו עלתה ליתרון משער אדיר של מתן בית יעקב. השחקן הנהדר קיבל כדור באגף, חתך נהדר למרכז תוך כדי שהוא מדלג על שחקני ההגנה של אשדוד ושלח פס חד ומדויק לרשת, 1-0 יפו במצב הממשי הראשון. השער המצוין של בית יעקב נתן רוח גבית לקבוצה שנכנסה למשחק, דקה לאחר השער נרשם רגע של מחלוקת כשבית יעקב הגביה כדור על סף הרחבה שספק פגע בידו של אחד משחקני ההגנה אך השופט התעלם.

 

מתן בית יעקב עם שער נהדר (צילום : יח''צ)

 

לאחר השער הראשון במשחק, הצהובים נעלמו לחלוטין מכר הדשא וקבוצתו של אבי אבינו נראתה מבוהלת. מכבי יפו הניעה בבטחה את הכדור, אך גם היא לא הגיעה למצבים ממשיים והמחצית הראשונה נגמרה ביתרון 0-1 למארחת.

 

ניקולס לסדמן על הכדור (צילום : יח''צ)

 

המחצית השנייה נפתחה בשליטה של הלבנים שהמשיכו להכתיב את הקצב, אך לקראת הדקה ה-60 אבי אבינו ביצע כמה התאמות וחילופים ששינו לחלוטין את השליטה במשחק, אשדוד השתלטה על האמצע והחלה לתקוף, בדקה ה-68 אופיר טקיאר בעט חזק ממרחק אך נעצר בידיים של בן וולבסקי. 

 

קצב גבוה בדקות הסיום (צילום : יח''צ)

 

בדקה ה-76 הקבוצות התעוררו לאחר תיקול אגרסיבי במיוחד של רונן פרץ על אופיר טקיאר, שהשתולל והלהיט את אוהדי יפו מחוץ למגרש. בכדור החופשי לאחר העבירה כמעט ואשדוד השוותה את התוצאה, אך גיא עיני הרחיק את הכדור לקרן. 

 

גיא גומברג בניסיונות אחרונים להשיג שיוויון (צילום : יח''צ)

 

לאחר כמה ניסיות לכיבוש, הגיעה הדקה ה-90 והדרמה האמיתית החלה, בן דיגה קיבל מסירה באגף והרים כדור נהדר לרחבה שפגש את עדן אגמי שהוריד בצורה יפה לבר סוויסה המחליף שלא התבלבל ומקרוב קבע שיוויון דרמטי, אשדוד מאושרים, יפו בהלם. 

 

עירוניה קיבלה תיאבון ובמקום לשמור על הנקודה היא שלחה שחקנים קדימה במטרה להכריע את המשחק ונענשה. בדקה ה-95 גיא אמסלם מסר ליוני פרבר הצעיר שבלי לעצור התבלבל שלח טיל לרשת ונתן את האות לחגיגות ביפו. פרבר הצעיר (19) ממשיך את עונתו הנהדרת עם שער ליגה שני ויכולת פנומנלית, ייתכן שעם עבודה קשה וקצת מזל פרבר יכול להגיע לרמות הגבוהות.

 

חגיגות במכבי יפו (צילום : יח''צ)

 

בסיום שחקניה של מכבי יפו הלכו לחגוג עם קהל האוהדים שעמד מעבר לגדר, אירוע מעניין נרשם לאחר שחלק קטן מאוהדי הקבוצה בחרו לקלל את מאמן הקבוצה, איציק ברוך ובעקבות כך כמה משחקני הקבוצה נטשו את החגיגות.

 

שמחה גדולה במכבי יפו בסיום (צילום : יח''צ)

 

לסיכום : מכבי יפו רושמת לעצמה ניצחון יקר, וזאת למרות שהציגה יכולת לא משכנעת אך הראתה אופי כשהצליחה לצאת עם שלושת הנקודות. כעת היא נדבקה לצמרת כשהיא מדורגת שלישית בטבלת הבית ובמרחק נקודה מבקעת הירדן. מנגד, עירוני אשדוד יכולה להרגיש מאוכזבת מהתוצאה וזאת לאור העובדה שהיא כבר הייתה עם נקודה חשובה ביד.

 

בסוף השבוע הקרוב מכבי יפו תצא למשחק חוץ נגד נורדיה ותקווה לרשום ניצחון שלישי ברציפות ועירוני אשדוד תארח את שעריים למשחק תחתית לוהט.

 

איציק ברוך בסיום : ''היה מאוד קשה לחזור אחרי חודש וחצי ללא משחקים אך לחלוטין לא היינו מספיק טובים. ברק בכר אמר השבוע : ''קבוצה צריכה לנצח משחקים גם כשהיא לא טובה'' וזה מה שמכבי קביליו יפו עשתה היום, זה מה שניקח מהמשחק ונמשיך הלאה לקראת המשחק הבא. ''

 

איציק ברוך התייחס גם לכובש השער, יוני פרבר : ''יוני פרבר ילד מוכשר שהגיע מהליגה השלישית לנוער, הוא צריך זמן וסבלנות והוא מקבל אותה אצלנו. מדובר בכישרון אדיר שיכול להגיע למקומות גבוהים מאוד.''

 

אבי אבינו בסיום : ''שיחקנו כדורגל טוב והגענו לכמה מצבים שיכלו להכריע את המשחק, אך לצערי לא עשינו את זה. אני תמיד אוהב להסתכל על הצד החיובי, אני מאוד גאה בשחקנים שלי ואני חושב שהם השקיעו ועשו עבודה טובה למרות שזה מאכזב בסופו של דבר לא לקחת את הנקודות. יפו לא הגיעה להרבה מצבים, הם הגיעו לשני מצבים מחוץ לרחבה וכבשו, כל הכבוד להם, הראש כבר בשעריים. מחר נגיע לאימון ונחזור לעבוד, ניתן לשחקנים את הכלים להתאושש. מיום רביעי הראש שלנו יהיה רק במשחק החשוב.''

 

כובש השער הראשון, מתן בית יעקב בסיום : ''היה משחק קשה כמו בכל משחק בליגה הזו. שמח שניצחנו, מסתכלים קדימה. אנו באים מוכנים ממשחק למשחק, מוקדם עוד לדבר על עלייה. אנו עובדים מאוד קשה באימונים וזה בא לידי ביטוי במגרש.''

 

 

 

מכבי יפו עם ניצחון דרמטי (צילום : יח''צ)

הוסף תגובה
תגובות
  1. הבעיה של עירוני זה רק הנהלה (‏לירן 09-02-2021, 14:29)
    ‏אין אחד שמעניין אותו המצב של הקבוצה ‏אחד מחפש לדפוק את השני בושה של קבוצה ‏במקום להשקיע עכשיו בקבוצה מחפשים לרדת לא מדברים ‏ביניהם
  2. בית יעקב (יפואי 09-02-2021, 14:39)
    שחקן מוכשר הבורג המרכזי של יפו הנעת כדור מצוינת ושער נהדר
  3. גולן יפרח הסמרטוט תלך כפרה על יונתן (ערוניה 09-02-2021, 15:54)
    לך לעבוד דביל
  4. מיגיב 3 (עירוני 09-02-2021, 16:22)
    יונתן אחלה שוער ‏אבל לא בתקופה טובה ‏אתמול קיבל גולים של ליגה ג ‏לא מספיק להישאר בליגה אנחנו בבעיה רצינית
  5. אין שוער (לעירוני 09-02-2021, 18:12)
    2 בעיטות 2 גולים יפו לא בעטו לשער כל בעיטה למסגרת זה היה גול צעקתי להם תבעטו תבעטו לא בועטים
  6. אבי אבינו תפסיק לערבב (עזרא 09-02-2021, 19:12)
    אבי אבננו תפסיק לערבב
  7. אבי אבינו תפסיק לערבב יא לייצן (עזרא 09-02-2021, 19:15)
    אבי אבינו תפסיק לערבב. אתה חושב שכולם רמלאים טיפשים כמוך. לך תלקק לדגו. אתה מאמן חלש. לת תהיה עוזר מאמן הד הפנסיה. לך תחרטט ותספר אין כסף.
  8. מגיב 1 (שי 09-02-2021, 20:19)
    ‏אתה צודק אחי הנהלה ‏לא קשורה ‏לענף בושה ‏מי שאשם זה רק אוהדים ‏יושבים בשקט ‏ואספורמס חוגג מתאים לא ‏שקט מאוהדים ‏בסוף העונה יאשים את כולם ‏במיוחד את שי אבו דגו
  9. עירוני חלשים מאוד (‏רוני ‏הקגני 09-02-2021, 20:33)
    ‏צריך לזרוק חצי קבוצה בושה וחרפה
  10. איך נהנה לקרוא את יפרח הדביל משפיל את השחקנים שלכם (אדומים 10-02-2021, 12:07)
    עשה את זה גם לגל השוער שהיה סמל אצלכם והשנה לשוער הנחמד שלכם חחחחחח
  11. הבעיה היחידה בעירוני היא שיש דפרים בהנהלה (אלוף הפיקוד 10-02-2021, 13:24)
    בנאדם שלא סיים כיתה ו'. לא מצליח לחבר 2 משפטים ברצף, אבל עושה שופוני על חשבון כסף לא שלו. ערס עם תעודות, לפעמים צריך לדעת למי להיוולד. מה שבטוח, גם כל הכסף שבעולם, לא קונה שכל ויכולת ניהול
  12. אוהד יפו (דוד 11-02-2021, 00:11)
    אשדוד קבוצה בלי שחקנים מנוסים גרומברג וטקייר מסכנים תבואו אלינו ליפו תהנו