פינת הנוסטלגיה: הכובשים הגדולים בעשור האחרון בליגה א' צפון

בעשר השנים האחרונות עברו חלוצים רבים בליגה א' צפון שחוררו לא מעט רשתות. חלקם חוו קשיי התאקלמות בקבוצות ועזבו, ואחרים התפוצצו עם מספרים נהדרים והיו בורג מרכזי בהצלחתם של קבוצות. בחרנו עבורכם את חמשת הכובשים הבולטים ביותר בעשור האחרון בליגה א' הצפונית

  • על ידי: אורי בבליקי
  • 25-01-2021
  • 09:23

ליגה א' צפון סוחפת אליה מדי שנה חלוצים שמציגים  יכולת נהדרת על המרגש, רושמים מספרים מרשימים ומחוררים רשתות ובעיקר מובילים קבוצות להצלחה. לא מעט מהם השאירו חותם בליגה ועד היום הם שחקנים מבוקשים ביותר. 

 

קחו לדוגמא את החלוץ מועמר קראקרה 

מועמר גדל במועדון הכדורגל עראבה, אבל את הפריצה שלו רשם במדי עירוני טבריה בעונת 2016/17 כשכבש 15 שערי ליגה. מאותו הרגע הוא הפך לחלוץ מבוקש, ועונה לאחר מכן הוא חתם בהפועל איכסל שם רשם 17 שערי ליגה. לפני שתי עונות הוא רשם עונה אישית מוצלחת במדי הפועל אום אל פאחם כשהפך להיות בורג מרכזי בעליית להקבוצה לליגה הלאומית, וסיים כמלך שערי הקבוצה עם 15 שערים. העונה החלוץ המוכשר היה מבוקש ע"י מס' קבוצות ובדצמבר האחרון הוא הצטרף למכבי טמרה החזקה ששמה למטרה להיאבק על הכרטיס הנחשק לליגה הלאומית.

 

משחק שלא נשכח : בסוף עונת 2016/17 קראקרה כבש שלושער אדיר במדי עירוני טבריה נגד הסגנית, רובי שפירא וקבע 5-2 ענק.

.

קבוצות שבהן שיחק בליגה א' צפון: אחווה עראבה, מכבי צור שלום, סקציה מעלות תרשיחא, עירוני טבריה, הפועל איכסל, הפועל אום אל פאחם ומכבי טמרה.

 

מועמר קראקרה במדי אום אל פאחם (צילום : גסאן אבו פאני)

 

החלוץ לירון אלימלך, שיחק בלא מעט קבוצות מליגה א' צפון והשאיר חותם בכל קבוצה שלבש את מדיה 

אלימלך נחשב לאחד החלוצים הפוריים ביותר בעשור האחרון בליגה. בעונת 2013/14 הוא חווה את עונת הפריצה שלו כשכבש 16 שערים במדי עירוני טבריה, ועלה עם הקבוצה לליגה לאומית בה גם הרשים עונה לאחר מכן עם תשעה כיבושים. את עונת השיא שלו בליגה א' צפון הוא ערך במדי הפועל בית שאן כשהתפוצץ עם 20 שערים. אשתקד השחקן היה מבוקש בלא מעט קבוצות ולאחר שבחר לחתום במכבי טמרה, הוא הציג יכולת פנומנלית כשכבש 16 שערים וזה רק בחצי עונה, אבל הדברים לא התחברו בטמרה כמו בהתחלה ואלימלך עבר לבני סכנין מהלאומית איתה חווה עלייה לליגת העל, עלייה שנייה בקריירה. את העונה הנוכחית הוא פתח במדי עירוני טבריה, אך חווה פציעה במשחקו השני מול הפועל הרצליה ולכן עד כה כבש שער בודד. אך סביר להניח שברגע שתחזור הליגה החלוץ ירשים מספרית כמו בכל עונה. 

 

משחק שלא נשכח : בעונת 2013/14 במדי עירוני טבריה אלימלך כבש שלושער ענק במשחק הצמרת מול הפועל הרצליה שנתן לקבוצה ניצחון 4-3.

 

שיחק בליגה במדי : עירוני טבריה, הפועל עירוני כרמיאל, הפועל בית שאן, מכבי עירוני קריית אתא ומכבי טמרה.

 

לירון אלימלך לאחר עוד שער (צילום : מאור אלקסלסי)

 

עומר בוארון נחשב למנייה בטוחה כשכבש במספרים דו ספרתיים בארבע קדנציות שונות בליגה, כעת הוא מפציץ גם בלאומית

 

עומר בוארון החל את הקריירה במדי הפועל הרצליה  שם במשך שנתיים כבש 18 שערים. עונה לאחר מכן השחקן הנהדר עבר לבית שאן והרשים עם 13 שערים ויכולת נהדרת שתפסה את עיניה של מכבי נתניה מליגת העל שהימרה על החלוץ שלצערו לא התאקלם בקבוצה, ולאחר שלושה מחזורים עזב לעירוני נשר במדיה איכזב עם שני שערים בלבד. בוארון חזר לעצמו בעונת 2016/17 ברובי שפירא כשהוסיף 11 כיבושים שבסיומה עבר להפועל איכסל איתה העפיל ללאומית לאחר עונה מוצלחת בה הוסיף 11 שערים. בשלוש עונות האחרונות בוארון משחק בליגה הלאומית ומציג יכולת איכותית יציבה, העונה הוא ינסה להיאבק על עלייה עם הפועל רמת גן.

 

משחק שלא נשכח : בעונת 2016/17 בוארון כבש שער ניצחון דרמטי בדקה ה-119 במדי רובי שפירא חיפה בחצי גמר פלייאוף העלייה

 

קבוצות שבהן שיחק בליגה א' צפון : הפועל הרצליה, הפועל בית שאן, עירוני נשר, רובי שפירא והפועל איכסל.

 

עומר בוארון במדי רובי שפירא (צילום : מאור אלקסלסי)

 

כשקבוצה שמה למטרה לעלות ליגה היא תעשה הכל כדי להחתים חלוץ כמו אוהד קדוסי

החלוץ אוהד קדוסי נחשב לחלוץ משובח ששיחק ברמות הגבוהות ביותר בקבוצות כמו הפועל באר שבע, בני יהודה, מכבי פתח תקווה ועוד. קדוסי הוא נכס לכל קבוצה אליה הוא מגיע, הוא רק משתבח עם השנים ובכל עונה רושם מספרים מרשימים. לפני כשנתיים החלוץ המנוסה הצטרף לבאקה אל גרבייה ששמה למטרה לעלות לליגה הלאומית, זאת לאחר שחווה שרשם עלייה היסטורית עם הפועל חדרה לליגת העל. החיבור לקבוצה היה מידי וקדוסי הרשים בעונה בלתי נשכחת עם 27 כיבושים ו12 בישולים שבסיומה אומנם באקה לא העפילה ללאומית, אך קדוסי רשם עונה אישית מצוינת. עונה לאחר מכן, החלוץ עזב לכפר שלם מליגה א' דרום איתה רשם עלייה לליגה הלאומית, וכיום החלוץ הותיק (36) משחק במדי הפועל ''אדומים'' אשדוד שגם מכוונת לעלייה ובמדיה כבש עד כה שער בודד בשתי הופעות.

 

משחק שלא נשכח : שלושער אדיר בניצחון הגדול 6-1 על הפועל כאוכב

 

קבוצות שבהן שיחק בליגה א' צפון:  הפועל באקה אל גרביה

 

קדוסי חווה עונה שלא ישכחו בבאקה אל גרביה (צילום : חגאג רחאל)

 

את הטוב ביותר השארנו לסוף והוא החלוץ אבי מלכה שמשתבח עם השנים וכל עונה מחדש מוכיח כמה כדורגל יש לו ברגליים

אבי מלכה נחשב ללא ספק לכובש הגדול ביותר בעשור האחרון בליגה. מלכה, הוא כוכב כדורגל בעל רזומה עשיר שהספיק לחורר לא מעט רשתות והגיל אצל לא משחק תפקיד. החלוץ רושם מאזן מדהים של 111 שערים בשש עונות בליגה. כמובן שחשוב לזכור שבעשור האחרון הוא רשם מספרים יפים גם בליגה א' דרום במדי בני אילת ומכבי שעריים. עונת 2016/17 הייתה הפורייה ביותר שלו כשכבש 22 שערי ליגה במדי הפועל איכסל. את העונה הנוכחית החלוץ הותיק (36) פתח במדי הפועל כפר כנא ובנתיים רשם שער בודד בשלוש הופעות בהן שותף.

 

משחק שלא נשכח : בעונת 2012/3 מלכה כבש צמד ענק במדי מגדל העמק בחצי גמר פלייאוף העלייה מול אסי גלבוע.

 

קבוצות בהן שיחק בליגה א' צפון : דליית אל כרמל, אסי גלבוע, הפועל מגדל העמק, הפועל בית שאן, הפועל איכסל, הפועל כאוכב, רובי שפירא והפועל כפר כנא

אבי מלכה במדי איכסל. הגדול מכולם? (צילום : מאור אלקסלסי)

הוסף תגובה
תגובות
  1. חנא פרהוד....מכונת שערים בכל הליגות (גיל 25-01-2021, 11:12)
  2. אין לכם מושג! (אורגינל 25-01-2021, 12:00)
    אסי גומא החלוץ הכי טוב שידע ליגה א צפון חברים
  3. היה גם אבי עמר האגדי בטבריה (הדייג 25-01-2021, 12:05)
  4. ליגה א (מאיר ארמה 25-01-2021, 21:56)
    השחקן הכי טוב לדעתי ששיחק בליגה הזאת הוא כפיר דר במדיי אסי גלבוע ובית שאן
  5. חמשת הכובשים הכי גדולים בעשור האחרון בליגה א' צפון (בן הרצל 25-01-2021, 22:04)
    1. אבי מלכה 114 2. לירון אלימלך 78 3. מועמר קראקרה 67 4. אסי גומה 63 5. שלום עקיבא 56
  6. אילן טל היה הכובש הכי טוב (מעלותי בדם 25-01-2021, 22:46)
  7. אביגול( בטיגול) אבי מלכה הבלתי ניגמר (הגו'קר 26-01-2021, 13:43)
    אבי מלכה שיחק גם העירוני נשר וגם כבש שערים חשובים גם שם שכחתם להוסיף שהוא גם היה העירוני נשר
  8. אביגול( בטיגול) אבי מלכה הבלתי ניגמר (הגו'קר 26-01-2021, 13:43)
    אבי מלכה שיחק גם העירוני נשר וגם כבש שערים חשובים גם שם שכחתם להוסיף שהוא גם היה העירוני נשר