"היו לי הצעות לאמן בליגה א' אבל החלטתי להמשיך עוד עונה בבית"ר ת"א"

הוא פרש מכדורגל לפני שלוש שנים והחל לפתח קריירת אימון. לא מעט קבוצות מליגה א' חיזרו אחרי המאמן אבי אבינו לקראת עונת הכדורגל שבפתח, אך הוא בחר להמשיך ולשמש כעוזר מאמן בבית"ר ת"א רמלה גם בעונה הבאה. בריאיון לאתר 'גולר' הוא מספר מה הוביל אותו לקריירת האימון ואיזה קבוצה אנחנו הולכים לראות בבית"ר ת"א רמלה בעונה הבאה.

  • על ידי: ‫לירן ביטון‬‎
  • 16-06-2019
  • 08:38

אבי אבינו גדל במחלקת הנוער של מכבי ת''א, וכשעלה לבוגרים שיחק בכפר סבא גם בתקופה שהייתה בליגה הלאומית בעונת הקיזוז. בנוסף הוא שיחק בקריית שמונה ועלה איתם ליגה, בהפועל אשקלון ושימש במשך שלוש שנים כקפטן הקבוצה של בית"ר ת"א תחת המאמן המוערך סלובודן דראפיץ.

 

לפני שלוש שנים הוא נאלץ לפרוש מכדורגל עקב פציעה טורדנית בקרסול ופתח בקריירת אימון. מאז הוא הספיק לעשות קורס וידאו, קורס מנטלי תעודת מאמן ומאמן עילית. מהרגע שפרש הוא הספיק לאמן את קבוצת נערים ב' בביתר ת''א, ושנה לאחר מכן את נערים א' תוך כדי שהוא משמש כעוזר מאמן הבוגרים. בשנה האחרונה אבינו משמש כעוזר מאמן רק ואחראי על נושא הווידאו. לקראת העונה הנוכחית הוא קיבל מס' הצעות לאמן בליגה א' והיה על סף חתימה, אך  לבסוף בחר להמשיך את דרכו כעוזר מאמן בליגה הלאומית.

 

אבי, היו לך כמה הצעות לאמן בליגה א', מדוע זה לא קרה בסופו של דבר?

"החלום שלי הוא להגיע למקומות גבוהים ולשם כך אני מכוון. אני תמיד משתדל ללמוד ולעשות את הדרך הבטוחה להצלחה. בתקופה הזאת היו לי הרבה הצעות לאמן בליגה א' , אבל החלטתי להמשיך עוד שנה בביתר ת"א מהסיבות שלי ואני בטוח שהזמן שלי לאמן יגיע גם".

 

 

אבי אבינו " אני בטוח שהזמן שלי לאמן קבוצה בוגרת יגיע"  (צילום: רמי גרידיש)

 

לא העדפת לקחת את המושכות ולהוביל קבוצה?

"ישבתי עם מספר קבוצות בליגה א', עם חלקן הייתי בדרך להתסדר וחלקן פחות מסיבות כאלה ואחרות, מצד שני ההנהלה של בית"ר ת"א מאוד רצתה שאמשיך במערכת, אני כבר שנה שישית חלק מהקבוצה שלוש שנים כקפטן ושלוש שנים כעוזר מאמן. הייתי רוצה להוביל קבוצה כמאמן, אבל ברגע שראיתי שהדברים לא מסתדרים בדיוק כמו שאני רוצה העדפתי להישאר עוד שנה במועדון בית"ר ת"א, עם אנשים שאני מעריך.  אני לא יודע להגיד אם זה קידום לאמן בליגה א' מול להיות עוזר מאמן בליגה לאומית, אבל בחרתי להמשיך שם ולקבל כלי ולהתמקצע יותר".

 

מה יש לך לומר על הליגות הנמוכות? האם יש הבדלי רמות בין ליגה א' לליגה הלאומית? 

"את רוב הקריירה עשיתי בליגה הלאומית, אחרי שהודעתי על פרישה שיחקתי בליגות הנמוכות נפצעתי והחלטתי שזה לא בשבילי. אני יכול להגיד שבשנים האחרונות ליגה א' היא ליגה מאוד מעניינת, עם קבוצות טובות שקשה להבין מי תעלה בתחילת העונה. רמת הכדורגל היא לא נחותה בהרבה מליגה הלאומית ויש הרבה שחקנים שיורדים לליגות האלה בגלל כסף או היכולת שלהם לשלב את הקריירה בכדורגל עם עבודה."

 

אבי אבינו " האופי של בית"ר ת"א רמלה זה לתת במה לשחקנים צעירים" (צילום: רמי גרידיש)

 

איזה קבוצה אנחנו הולכים לראות העונה בבית"ר ת"א רמלה?

"השנה לצערי בית"ר ת"א מתנתקת מהעיר רמלה, איחוד שמתפרק השנה. הקבוצה נכון לרגע עדין לא יודעת מה קורה לקראת העונה הבאה ומי הולך להיות המאמן והצוות. מה שכן היא תשחק בנס ציונה, וכנראה שהיא תעשה איחוד עם בת ים".

 

מה האג'נדה שלך, מה הערך מוסף שאתה מביא איתך לקבוצה?

"באתי מתחום הכדורגל כשחקן, עשיתי קריירה טובה ומספקת. שיחקתי בליגות האלה גם ששימשתי בהם קפטן כשלוש שנים והייתי סוג של עוזר מאמן בחדר ההלבשה. אני יודע לגעת בשחקנים ולא מזמן סיימתי קורס אימון מנטלי כדי לקבל כלים איך להתמודד עם שחקנים צעירים בתחילת דרכם שזה האופי של בית"ר ת"א רמלה בשנים האחרונות".

אבי אבינו ימשיך לשמש כעוזר מאמן בית"ר ת"א גם בעונה הבאה (צילום: רמי גרידיש)

הוסף תגובה
תגובות
  1. אבינו בלוף (גליקו רמלה 16-06-2019, 16:00)
    מה עשית בכדורגל בתור מאמן ???? לקחת קבוצה נערים ברמלה והורדת אותם ליגה חחחח מי שרואה את הכתבה אומר מינימום מוריניו יבלוףףףףףףף אתה ואיציק שלום שתיי חוזרים בחיים לא תעלו ליגה תמיד בכמעט יבלופים