סכנה קיומית: משחקי הליגות הנמוכות ייפסקו לאלתר

החלטתה של "הטוטו" לא להעביר כספים לעבר משטרת ישראל המאבטחת את משחקי הליגות הנמוכות מה-1 בינואר, מעמיד בסימן שאלה גדול מאוד את קיומם של הליגות בשנת 2014. מנהל הליגות הנמוכות, אבי לוי: "זו פגיעה אנושה בקיומם של הליגות הנמוכות בישראל"

  • על ידי: אביחי חיים
  • 31-12-2013
  • 07:19

"תכלה שנה וקללותיה תחל שנה וברכותיה". משפט אופטימי לכל הדעות, אך רגע לפני פתיחתה של השנה האזרחית החדשה שנת 2014, צצה לה עננה כבדה מאוד שעלולה להחריב את השמחה ולגרום להרבה אנשים צער ודאגה לגבי העתיד שבוא יבוא.

 

קצת סדר בדברים: ב-25.6.13 בישיבת המזכירות של ההתאחדות לכדורגל, הוציא במפתיע יו"ר ההתאחדות, אבי לוזון, מכתב "מהטוטו" בעקבות עלויות השיטור והאבטחה במגרשי הליגות הנמוכות שאמר בעצם: "לא יהיה בידי המועצה לסייע במימון שוטרים וסדרנות בעונה 14- 13 ועליכם להיערך בהתאם", כך נכתב במכתב אשר הוגש לידי יו"ר ההתאחדות לכדורגל בישראלי, אבי לוזון.

 

הנה עברו כמה חודשים מאז, למען האמת כמעט חצי שנה ודבר לא נעשה. טוב לא בדיוק, מועצת ההימורים החליטה שהיא אינה מעבירה כספים לליגות הנמוכות עבור כוח שיטור ואבטחת המשחקים הצפויים, עד שלא יוסדר הנושא דרך ועדת לובצקי. מה זה ועדת לובצקי? זוהי ועדה שמונתה על ידי שרת הספורט לימור לבנת ביולי, כדי לקבוע אמות מידה חדשות לתמיכת המועצה להסדר ההימורים בענפי הספורט בישראל. כרגע יו"ר הטוטו צחי פישביין, מתבצר בעמדתו ולא מוכן לוותר או להתפשר בנושא התשלומים עבור כוח האבטחה בליגות הנמוכות.

 

"הטוטו" העמיד תקציב של 8 מיליון ש"ח עבור אבטחת המשחקים לעונה הקרובה, והעביר דרך ההתאחדות לקבוצות הליגות הנמוכות של הכדורגל הישראלי, אשר הם התבקשו להציג קבלות בהתאם לכוח השיטור והאבטחה שהיו במשחקים. המשטרה הבהירה בחודש האחרון שללא תקציב לכוח השיטור, היא אינה תאבטח את משחקי הליגות הנמוכות ואף לא תוציא מכספה למען מטרה זו.

 

משטרת ישראל, לא תאבטח את משחקי הליגות הנמוכות. (צילום: לילך וייס)

 

מנהל הליגות נמוכות בהתאחדות לכדורגל, אבי לוי הגיב בנושא: "לצערי הרב, הטוטו מתבצר בעמדתו ולא מוכן לשלם את עלויות השיטור לשנת 2014. אם הטוטו ימשיך לעמוד על זה שהוא אינו רוצה לשלם את עלויות האבטחה והשיטור, יהיו בעיות בקיום המשחקים. אי אפשר להפיל על קבוצות הליגות הנמוכות שיטור ואבטחה כי הם יקרסו. ישנם שתי אפשרויות להסדר הנושא: או להוסיף לקבוצות תקציב לקבוצות הליגות הנמוכות והם ישלמו את אבטחת המשחקים, או שצריך להשאיר את זה ככה. מצב זה לא סביר זו פגיעה אנושה בקיום הליגות הנמוכות בישראל". 

 

אבי לוי: "אי אפשר להפיל על קבוצות הליגות הנמוכות שיטור ואבטחה". (צילום: איתמר מורז)

 

בימים אלו, פונים נציגי בעלי הקבוצות בליגות א' ב' וג' לעבר ההתאחדות לכדורגל במטרה שיתערבו ויפעילו את מלוא משקלם על מנת לפתור את הסוגיה הלא פשוטה אשר תגרום לאלפי אנשים ביניהם: שחקנים, מאמנים, אוהדים, תקשורת פשוט "לסגור את העסק", משום שעלויות השיטור והאבטחה בארץ למשחקי הכדורגל הם גבוהות ביותר, ואף מועדון גם לא הגדולים בליגות א' וב' יוכלו לאורך זמן להתמודד עם נטל כלכלי זה מה שיביא למצב הקשה מכל, סגירת הליגות הנמוכות על כל מה שמשתמע מכך בכדורגל הישראלי. עלות אבטחה בליגות הנמוכות מתחילות מ-15,000 ש"ח ועלולים להגיע (תלוי במשחק ובמצב הרגיש) לאלפו שקלים נוספים, כך שזה בעצם גזר דין לליגות הנמוכות.

 

הטוטו אמור להקצות סכום מסוים לעבר תקציב השיטור בשנת 2014 לליגות הנמוכות, אך סכום זה יהיה קטן משמעותי ולא אפקטיבי כך שפתרון זה לא יעזור כלל, לקבוצות הרבות אשר לא יוכלו לממן מכיסם את עלויות האבטחה הגבוהות במשחקי הליגות. ה-1 בינואר הוא אולי שמחה גדולה למרבית מאוכלוסיית העולם, אך זהו יכול להיות "יום אבל" עבור כל מי שהליגות הנמוכות נוגעות לליבו.  

הוסף תגובה
תגובות