"העלייה הזו מרגשת במיוחד"

כך אומר מחמוד כבהא (צ'אבי) מלך השערים של בני מוסמוס העולה הטרייה לליגה א' צפון ומוסיף: "חשוב לי שכל שחקן בתחילת דרכו ידע שהתמדה ואמונה מביאות תוצאות חיוביות".

  • על ידי: אוהד רון
  • 01-05-2024
  • 15:12

אין ספק שאת התואר הפתעת העונה בליגה ב' תקטוף העולה הטרייה מליגה ב' צפון ב', הפועל בני מוסמוס שעשתה זאת בסטייל ומול אריות כמו הפועל בית שאן, מ.ס. טירת כרמל ועוד. למעשה למוסמוס היה העונה את האקס פקטור זך הליגה, מחמוד כבהא (צ'אבי) סקורר מוכח ובזכות גמורה. 23 השערים שכבש מדברים בעד עצמם. תפסנו אותו לראיון קצר. 

 

"אני מאוד שמח על ההעפלה לליגה א'. העלייה הזאת מאד מרגשת ומיוחדת עבורי.  עבדנו קשה לאורך כל העונה ועשינו את זה בשקט ובגדול וזה בא לידי ביטוי בסופו של דבר. מבחינתי גם לסיים כמלך שערים הליגה עם 23 שערים זה עוד הישג אישי ( באופן שווה עם אחמד מחאג'נה). בכללי אני לא אוהב לדבר אך חשוב לי שכל שחקן מהדור הבא ידע שעבודה ואמונה והתמדה מביאה תוצאות חיוביות לא לוותר ולהרים ידיים לנסות שוב ושוב".

 

איך אתה מסכם את העונה?
"מסכם את העונה כהצלחה גדולה. השגנו את המטרה שהייתה עלייה לליגה א' מהמקום ראשון כנגד כל אלה שלא האמינו שנעשה את זה".

 

מה אתה חושב על העונה ביחס לשנים עברו? 
"אני חושב שהעונה הזאת שונה מאלה שעברו כי הגענו עם יותר ריכוז ואחריות במיוחד למשחקי הצמרת. לא נפלנו משום קבוצה, ניצחנו את כל המשחקים החשובים וסיימנו את הליגה עם אחוז הצלחה גבוה. התחלנו ברגל ימין. מהמחזור הראשון ועד המחזור האחרון היינו ונשארנו מקום ראשון בזכות ונראנו קבוצה מגובשת בזמן אמת וזה לא מובן מאליו"

 

האמנת בתחילת העונה שתעלו ליגה? מה היה הסוד שלכם העונה?
בלי להשתחצן אני אומר לך שכן האמנתי שנעלה ליגה ודווקא מהמקום הראשון. הסוד להצלחה לדעתי, היה חדר הלבשה נקי. רוב הסגל כבר משחק ביחד כמעט שלוש שנים ובכל העונות שעברו הגענו לפלייאוף העליון והיינו מפספסים את העלייה ברגע האחרון. בנוסף חשוב לציין את העבודה שעשה המאמן אדהם זועבי שצירף לסגל שלנו עוד חיזוק בעמדות החסרות וזה עזר לנו מאד. ההחלטות המקצועיות של המאמן ביחד עם עוזרו זיאד אגבריה היו ממש במקום".

 

מה הכיוון עונה הבאה? אתה ממשיך? יכולים לשרוד בליגה א?
"לגבי העונה הבאה עוד מוקדם לדבר על זה, עדיין לא סיכמנו את העונה הנוכחית. נשב עם ההנהלה נדבר נראה מה התוכניות ואז נחליט. כבר יש כמה קבוצות שפנו אליי לגבי העונה הבאה אבל איך שציינתי עדיין מוקדם לדבר על זה. רוצה את השקט בתקופה הזאת לנוח ולהנות מהחופשה. אבל ללא שום קשר לקבוצת הפועל בני מוסמוס תאמר את המילה שלה בליגה א' ותהיה קבוצה יציבה חזקה עם הרבה כוחות וכוונות טובות".

 

ספר קצת על התנאים בקבוצה שלך מבחינת קהל, תקציב, מגרשים וכו..

"את התנאים בקבוצה אני יכול לחלק לשני חלקים. קודם כל מבחינת מגרש שזה קצת בעייתי וקשה כי אין מגרש ביתי. אנחנו מתאמנים במגרש סולם ומשחקים באום אלפחם. מבחינת קהל, הקהל נפלא מעודד ומגיע לכל המשחקים בית וחוץ. שנית מבחינת התקציב.  ההנהלה עומדת בכל הסכם עם כל שחקן ושחקן ולא מחסירים כלום. לפעמים יש איחורים וזה ליגיטימי בכל קבוצה ואני אחד שאומר בכל הכנות, מנסיון משנים קודמות וכאחד ששיחק בעבר בבני מוסמוס. ההנהלה מכבדת את השחקנים שלה ונותנת יחס טוב לכל אחד ואחד מאיתנו. זה דבר עיקרוני בעולם הכדורגל".

 

מילה לסיום
"רוצה להודות לכל אחד שתמך בנו לאורך כל העונה. ממש מעריך את זה. נקווה שיהיו עוד הצלחות לא סתם מטרה  להישאר בליגה א'. בהזדמנות זו אני רוצה להקדיש את העלייה הזאת למשפחתי ולאוהדים שלנו באופן כללי ובמיוחד לזכרו של מחמוד מוסלמאני החבר והאח הנצחי. ותודה גם לך אוהד רון על החשיפה הזאת ועל העבודה שאתה עושה".

מחמוד כבהא, עונה גדולה...שהסתיימה בעליית ליגה. צילום אייהם דבארין

הוסף תגובה
תגובות
  1. צאבי הגדול (פריד כבהה 01-05-2024, 23:07)
    צאבי אחד השחקנים הכי טובים שראיתי בחיי, בלי ספק ????????
  2. צ׳אבי הגדול מכולם (אבו עלי 02-05-2024, 09:01)
    סקורר ענק ובן אדם מדהים נכס לכל קבוצה הן מקצועית והן חברתית