"העלייה הזו הייתה מיוחדת"

כך אמר מועמר קראקרה חלוצה של הפועל עירוני עראבה לאחר הניצחון 0:3 על מכבי אבו סנאן שהבטיח את העלייה לליגה א' צפון והוסיף: "רוצים לעשות משהו מעבר לרק להישאר בליגה".

  • על ידי: ענר אלדר
  • 25-04-2024
  • 09:47

אחרי 4 עונות בליגה ב', השלימה הפועל עירוני עראבה את העבודה שהעפילה לליגה א'. אבל זו לא העפלה היסטורית. למי שזוכר, אחווה עראבה שהייתה גלגול של הפועל עראבה המיתולוגית, העפילה עד לליגה הלאומית, שהתה שם שתי עונות בסיומן ירדה חזרה לליגה א', התדרדרה עד ליגה ב' ובעונת 2018/19 לאחר שירדה לליגה ג' , הפסיקה את פעילותה בגלל חובות כספיים כבדים.

 

על חורבותיה קמה הפועל עירוני עראבה שהתחילה כמו כל קבוצה חדשה מליגה ג' וכבר בעונתה הראשונה עלתה לליגה ב' שם בילתה 4 עונות, רובן בתחתית. השיא היה בעונה שעברה שהקבוצה לא ניצחה 12 משחקים ברציפות והייתה קרובה לנשירה לליגה ג' אך בסופו של דבר הצליחה לשרוד במחזור הסיום. האוהדים דרשו שינוי וכצעד ראשון החתימו את המאמן, חוסאם אבו סאלח הידוע בניסיונו העשיר.

לאחר מכן החתימה הקבוצה את אחד החלוצים הטובים שצמחו בליגות החובבניות, מועמר קראקרה ששיחק 12 שנים בליגה א' במהלכן רשם כמה העפלות כולל זו עם עירוני טבריה. בעונה הנוכחית הבקיע קראקרה 12 שערים, כמה מהם במאני טיים. יריבותיה העיקריות של עראבה היו עירוני כרמיאל ושתי הקבוצות מטמרה, צעירי ואהלי. אגב צעירי, לולא עונש הפחתת 4 הנקודות בתחילת העונה בעקבות אירועי משחק העלייה בעונה שעברה נגד בועיינה, ייתכן והטבלה הייתה נראית אחרת.
בכל אופן, עראבה הייתה קבוצת צמרת לגיטימית ובסוף השבוע האחרון סגרה עניין כשניצחה 0:3 את מכבי אבו סנאן והבטיחה את עלייתה, מחזור אחד לסיום.

תפסנו את קראקרה לראיון קצר. והוא דיבר על ההרגשה לעלות ליגה השנה: ""עשיתי הרבה עליות בקריירה שלי אבל העלייה הזן הייתה מיוחדת. התחלתי מתחילת העונה, הייתי שותף בהנהלה שבנתה את הקבוצה ולכן העלייה הזו נותנת לנו הרגשה מיוחדת".

 

מה היו הסיבות לכך שעליתם?
"בעיקר היה ניהול נכון. קבוצות שעולות ליגה לא מסתכלות רחוק, בונים קבוצה לעלות ליגה שנה אחת ואז נעלמות. אנחנו לא ככה, בנינו משהו מההתחלה עם בסיס טוב. הנהלה שעבדה נכון, חדר הלבשה בריא ושחקנים עם הרבה ניסיון שאוהבים את הסמל". 

 

 יש תוכניות לקראת ליגה א'?
"ברור שיש. שיחקתי 12 שנה בליגה א' כך שאני מכיר את ההתנהלות. נבנה משהו יציב, לא סתם איזה קבוצה שתיעלם אחרי שנה, ברוגע ובשקט עם חשיבה לטווח רחוק. עדיין לא יודעים כמובן איך תיראה הליגה בכלל, אבל נבנה קבוצה מתאימה לנו ולאוהדים שלנו".

 

איך אתה רואה את העתיד של הקבוצה, 5 שנים קדימה?
"כפי שאמרתי, אמרנו שאנחנו לא רוצים קבוצה רק לשנה – שנתיים. התחלנו לסדר את מחלקת הנוער, לגדל שחקני בית, פתחו לנו מגרש חדש, כך שהמטרה היא לעשות משהו בליגה א' ולא סתם להישאר בליגה".

מועמר קראקה, הוביל את עראבה לליגה א והפנים קדימה. צילום: חגאג רחאל

הוסף תגובה
תגובות