מוכנים לפלייאוף: מ.כ. כפר סבא 1928, גברה בדרבי על בית"ר

הרבה פיקנטריה הייתה סביב הדרבי בכפר סבאי הראשון בליגה ג', דרבי הצמרת לכל דבר. 1,600 אוהדים, שופט ליגת העל ואווירה מתוחה בין שני המועדונים, כיאה לדרבי. זה נגמר ב-1:2 לירוקים כשהעיניים של שתי הקבוצות כבר נשואות אל משחקי הפלייאוף.

  • על ידי: דני מלניצקי
  • 03-03-2024
  • 13:18

הדרבי הגדול של העיר כפר סבא התקיים ביום שישי האחרון, במסגרתו נפגשו מוליכת ליגה ג' שרון, בית"ר כפר סבא, מול סגניתה, מ.כ כפר סבא 1928. הצהובים, שאירחו את הדרבי, הגיעו למשחק המסקרן כשהם מקדימים את יריבתה העירונית בארבע נקודות (משחק עודף). כל השבוע היה מתח באוויר, כעס רב ואווירה טעונה בין שני המועדונים לקראת המשחק ביניהן על רקע מחירי הכרטיסים, שעמדו על מחיר אחיד של 40 ש"ח. 

כיאה לדרבי הראשון בין שתי הקבוצות, הגיעו לאצטדיון לויטה כ-1,600 אוהדים, מתוכם 1,300 ירוקים! האוהדים, שהתנתקו מהקבוצה בליגה הלאומית בעקבות חוסר אמונה במשפחת שום והקימו בפגרת הקיץ מועדון חדש, הוכיחו שיש פוטנציאל גדול למרענן החדש מהשרון. מי שנשלח לשפוט את המשחק הוא שופט ליגת העל הכפר סבאי, איתן שמואלביץ'.

 

אלברט זנאפ, ישראל כהן המאמן ודני סוויסה הרגדי. צילום: דני מלניצקי

 

השליטה בפתיחה הייתה של האורחת בירוק. בדקה השמינית עומר פדידה הרים מימין, סהר אלון, שוער בית"ר, הדף ולב כהן בעט את הכדור החוזר למשקוף והחוצה. בדקה ה-20 כפר סבא 1928 מצאה את הרשת בפעם הראשונה במשחק: איתמר עוזר פרץ משמאל והעביר כדור רוחב אל מור שקד, שבנגיעה בעט לפינה פנימה, 1:0. גם אחרי כיבוש השער יחסי הכוחות על כר הדשא לא השתנו. בתוספת הזמן של המחצית הראשונה הירוקים של שלומי בן ציון הכפילו את התוצאה: שקד הרים כדור חופשי מימין, אלון הדף לא טוב אל אלעד שיק, אקס בית"ר, שבמספרת אחורית הקשית לרשת, 0:2.

 

בדקה ה-50 פדידה נשאר לבד באחד על אחד מול אלון, אבל לא הצליח לגבור עליו כשבעט לגופו. בדקה ה-57 עוזר פגע ללא כדור בשחקן יריב והורחק בכרטיס אדום ישיר. ישראל כהן, המאמן הבית"רי, חיזק את ההתקפה והלך על כל הקופה. הצהובים התעוררו וניצלו את היתרון המספרי כדי לתקוף וללחוץ את שערו של ארז כובני. בדקה ה-65 הורם כדור לרחבת האורחת, אופיר חלואני ניסה לדחוק לרשת משלושה מטרים, אבל אחד משחקני כפ"ס 1928 הציל מהקו. בדקה ה-75 כדור ארוך נשלח לעברו של המחליף איסלאם אבו נעמה, שלבד מול כובני לא היה מספיק חד ומהיר כדי לצמק את התוצאה. הצהובים הגיעו לעוד מצב נהדר בדקה ה-86 כשאיתי אוחיון בעט לשער, אולם הכדור עלה סנטימטרים מעל המשקוף.

 

בדקה ה-93 אוחיון בעט לשער, הכדור פגע בידו של המגן גל דואק ושמואלביץ' שרק לפנדל. אפי אלון דייק מהנקודה הלבנה וקבע 1:2.

המארחת הייתה קרובה מאוד לסחוט תיקו דרמטי כשבדקה ה-97 ברק מסיקה הבית"רי הגביה ואוחיון נגח לקורה, כפ"ס 1928 ניצלת בעור שיניה. 

אחרי 8 דקות של תוספת זמן נשמעה שריקת הסיום ותוך שניות התפתחה מהומה ענקית.  החלו מכות בין שחקני שתי הקבוצות כשגם אוהדים פרצו למגרש והחלו להתקוטט, כל זאת לעיניהם של הסדרנים והמאבטחים הרבים, שבעיקר צפו בתגרה האלימה.

שמואלביץ', שמתכוון לכתוב דו"ח חמור אשר בעקבותיו שתי הקבוצות יזומנו לבית הדין המשמעתי, הרחיק את אוחיון ומוטי דבורה בצד הבית"רי.

 

חגיגה בירוק! האם יחגגו גם בסיום העונה? צילום: דני מלניצקי

 

רועי ברנשטיין, הקפטן של מ.כ כפר סבא, התייחס למשחק: "יש כאן קבוצה של גברים שאכפת להם מהקבוצה וזה לא מובן מאליו. בקבוצת כדורגל יש הרבה אגו ושחקנים שלא משחקים יושבים ממורמרים, אבל לא אצלנו בקבוצה. יש מטרה והמטרה היא ברורה וידועה לכולם - לעלות ליגה. בשביל לעלות ליגה זה לא מספיק להיות טובים בכדורגל, צריך חומר אנושי טוב ואת זה יש כאן בקבוצה בכמויות". 

 

ברנשטיין התייחס לתגרה בסיום: "סיום המשחק איכזב, שני הצדדים יצאו פצועים ומצולקים, היו נשים וילדים ביציע וחבל שככה זה הסתיים זה מרחיק את הקהל מהמגרשים. במקרה הנוכחי זה יצא מפרופורציה, אבל למזלנו השתלטו על האירוע די מהר ואני מקווה שהכל מאחורינו. אנחנו חיים באותה עיר, אנחנו חברים, משפחות, שחקנים ששיחקו בשני המועדונים ואני באמת מקווה ומצפה שהכל נסגר. אשמח לשמוע בפרטי אם יש דברים פתוחים שאפשר לעזור ולסיים אותם בלחיצת יד ושנישאר כולנו חברים ומאוחדים.  שתי הקבוצות יפגשו בתוך חודשיים שוב פעם וחבל שלא נהנה מאירוע כדורגל. כולי תקווה שהכדורגל בעיר שלנו יחזור להיות בטופ של הכדורגל הישראלי, יש כאן הכל בשביל להצליח".

 

אפי אלון כובש...צילום: דני מלניצקי

 

אלברט זנפט, מנכ"ל בית"ר כפר סבא, הוסיף: "הייתה אוירה נהדרת של דרבי כפרסבאי לפני המשחק. קהל גדול תפאורה נהדרת, הפועל עם הקהל הגדול בית''ר עם הקהל המסור והנאמן שלה. הפועל כפ"ס 1928 שפתחו את המשחק בתנופה והגיע לשני מצבים מסוכנים משקוף וכדור ליד העמוד. הפועל שיחקו על התקפות מתפרצות וניצלו גם איבודי כדורים שלנו.  מספר שחקנים לא היו במיטבם, זה יכול לקרות וחבל שזה קרה במשחק החשוב ביותר בליגה. שני השערים שקיבלנו היו יותר משגיאות שלנו. במחצית שניה היה יותר סדר במשחק שלנו, במיוחד מההרחקה. תקפנו ולא ידענו לנצל מספר מצבי הבקעה, שני משקופים, שני עמודים ומספר עצירות של שוער הפועל. למרות הכאב של ההפסד, אנחנו צריכים לדעת גם להפסיד וללמוד ממנו, לשנס מותניים,  ולהרים את הראש לקראת שני המשחקים הנותרים בליגה ולהגיע לפלייאוף בכל העוצמה. זה היה הפסד ראשון לאחר 5 חודשי ליגה ו-14 מחזורים. לגבי מה שקרה אחרי המשחק,  אני מגנה בכל תוקף כל אלימות, גם מילולית של אוהדי הפועל כפ"ס. כל התגרה הייתה מיותרת לחלוטין. כולי תקווה שכולם ירגעו עד לדרבי הבא".

דני מלניצקי

הוסף תגובה
תגובות