"אני מאמין בעצמי ובדרך שלי ובטוח שיהיו ימים יפים יותר"

רמי צבי מאמן מכבי עמישב פתח תקווה והפועל אזור העונה בראיון אחד על אחד לאתר גולר. העזיבה ממחנה יהודה לעמישב פתח תקווה, ההצעה מהפועל אזור ומעמד המאמן.

  • על ידי: ניסים קמחי
  • 22-11-2022
  • 08:25

עונת המשחקים בליגות הנמוכות יצאה לפגרה וקבוצות ממשיכות באימונים וחיזוק סגל הקבוצה לעונת המשחקים.  רמי צבי אחד המאמנים הוותיקים בליגות הנמוכות אימן בשנים האחרונות בהפועל מחנה יהודה איתה הגיע עד  למשחק המבחן מול בית"ר נורדיה ירושלים שם נוצחה. האחרון פתח את העונה כמאמן מכבי עמישב פתח תקווה במטרה להוביל את הקבוצה לליגה א' לאחר העונה שעברה בה הפסידה במשחק המבחן לעירוני כסייפה. הפתיחה האירה פנים, עמישב ניצחה בגביע המדינה ובליגה היה נראה הקבוצה בדרך הנכונה אלא פציעות שחקנים ותוצאות מאכזבות הוליכו את הקבוצה לאיבוד נקודות וריחוק מצמרת הליגה וסיום דרכו של רמי צבי בקבוצה. צבי מונה בחלוף מספר ימים למאמן הפועל אזור, היורדת בסיום העונה שעברה מליגה א' דרום. במועדון האמינו במאמן המוכשר שיוביל את הקבוצה לכרטיס העליה לליגה א' יחד עם סגל השחקנים מהטובים בליגה.  במועדון ידעו רצף ניצחונות בארבעה משחקים עד לפגרה יחזיר את הקבוצה למאבק על כרטיס העליה. על כר הדשא אזור איכזבה בתוצאות מאכזבות והתרחקה מצמרת הליגה ורמי צבי הודיע להנהלת הקבוצה על סיום דרכו. כעת, מתפנה המאמן לראיון אחד על אחד...

 

פתחת את העונה במכבי עמישב פ"ת עם ציפיות להיאבק על כרטיס העליה לליגה א'. מה קרה בדרך ? 

 

"אני והעוזר עידו קלמנוביץ הגענו הקיץ למכבי עמישב והתחלנו בבניית הסגל, יחד עם בסיס טוב שהיה בעמישב, הבאנו שחקנים טובים מאד שעשו עונה מצוינת בעונה שעברה, והם גם לא התחברו למועדון ולצערי גם לא הצליחו לשחזר את היכולת שנה קודמת. דווקא התחלנו את העונה עם שני ניצחונות משכנעים במשחקי הגביע, ואז במשחק ליגה הראשון סבלנו מחוסר מזל ובפציעות של שחקנים מרכזיים, בנוסף לצערי הרב לא הצלחנו להחתים בלם וחלוץ ברמה גבוהה שהיו כל כך חסרים לנו".

 

רבים סברו הקיץ המעבר מהפועל מחנה יהודה למכבי עמישב פ"ת יוביל אותך לקדמת הבאה. חושב כך ? 

 

"עשינו 3 שנים קסומות במחנה יהודה שזה מועדון שיקר לליבי, מחנה תמיד היתה ותמיד תהיה בית עבורי, לכן ההחלטה לעבור לעמישב לא היתה פשוטה בכלל. אני בהחלט חושב שהצלחה עם עמישב היתה מקדמת אותי באופן אישי וזו היתה המטרה, יחד עם זאת בעמישב אין תקציב בלתי מוגבל וכדי לעלות ליגה צריך תקציב הרבה יותר גבוה וגם הוא לא ערובה לעליה".

 

 

 

רמי צבי ועידו קלמנוביץ. צילום: רונן דורה הפועל מחנה יהודה

 

אחרי פתיחת עונה ותוצאות מאכזבות פוטרת מאימון הקבוצה ובחרת לאמן בהפועל אזור. רמי צבי לא שגא בקבלת ההחלטות ? 

 

"פוטרתי אחרי 7 משחקי ליגה וזאת אחרי ששבוע לפני הפיטורים היתה לנו ישיבה עם ההנהלה בה נאמר לנו שיש לנו גיבוי מלא ושאין שום כוונה להיפרד. בין היתר הוחלט לחזק את הקבוצה בעמדות שחסר ולבצע שינויים בשאר הסגל על מנת לשנות את המומנטום. בפועל הגיע רק שחקן אחד בשבוע הזה שבסופו כאמור סיימתי את תפקידי. לשאלתך, יכול להיות ששגיתי בהחלטות אבל הכל חכמה בדיעבד, אני יכול להגיד לך שאני עומד מאחורי כל ההחלטות שלקחתי ולא מצטער על כלום כי אני מאמין שהכל לטובה ומכישלונות ואכזבות  מתחשלים, לומדים וצומחים. שיהיה ברור אני בניתי את הסגל בעמישב והאחריות היא שלי גם בטוב וגם ברע, אני לא בורח ולא מסיר אחריות אבל יחד עם זאת אני חושב שעם השינויים שתיכננו וחיזוק הסגל ועוד קצת סבלנות מצד ההנהלה הייתי מצליח לתקן את הפתיחת עונה הפחות טובה ויוצא לדרך טובה יותר, אבל זה כבר היסטוריה".

 

הגעת להפועל אזור בזהה למכבי עמישב פ"ת עם ציפיות ויומרות להיאבק בצמרת ומצאה עצמה בחלק התחתון. האמנת שתצליח להוציא את הקבוצה מהבוץ ? 

 

"הגעתי להפועל אזור מועדון שאיתו עליתי ליגה כשחקן, העונה השקיעו באזור הרבה במטרה לחזור לליגה א אחרי עונה אחת, לדעתי בניית הסגל לא היתה נכונה,  גיליתי שחקנים מצויניים עם מלא כישרון ששיחקו בליגות גבוהות יותר אבל  עם רמת מחויבות נמוכה, הסגל לא היה מאוזן והיה מחסור בעמדות מסוימות ובעמדות אחרות היה עומס.  כשהגעתי נותרו 4 משחקים עד הפגרה והיה ציפיות מצד ההנהלה להיות במרחק סביר מהמקום הראשון, במידה ויקרה נוכל לעשות את השינויים בסגל ולחזק את הקבוצה בעמדות שחסר. השגנו ניצחון, הפסד ושני תיקו ולצערי הפער מהמקום הראשון גדל, בהנהלה החליטו לשחרר מספר שחקנים בכירים ולחסוך בעלויות ואני לגמרי הסכמתי איתם. לאור המצב שנוצר ביקשתי מיו"ר הקבוצה ג'ימי גל להשתחרר כבר לאחר חודש כמאמן הקבוצה".

 

אחרי פתיחת עונה מאכזבת בפן האישי. לאן פניו של רמי צבי ? 

 

"כן אכן פתיחה מאכזבת, בכל זאת אני מאמין בעצמי ובדרך שלי ובטוח שיהיו ימים יפים יותר. כרגע אני נח ומקדיש זמן למשפחה ולעסק שלי".

 

מעמד המאמן בליגות הנמוכות אינו זוכה ליחס הראוי לו. כמאמן ותיק בליגות הנמוכות דעתך.

 

"אני חושב שבעלי הקבוצות לא מבינים את המשמעות והחשיבות של מאמן חזק בחדר ההלבשה והם יורים לעצמם ברגל בעניין הזה.  מה שקורה בארץ, בכל הרמות, זה שההנהלה מביאה מאמן ורוצים להשפיע בבניית הסגל, בהרכבים, בחילופים ובעצם בהכל, השחקנים רואים את זה ובעצם מבינים שהמאמן לא חזק בהחלטות וזה מחליש אותו מול השחקנים וזו בעיה קשה. בעיה נוספת כאשר יש שחקנים שהם חזקים מאוד אצל ההנהלה ובעצם הם מרגישים מעל המאמן וגם השחקנים האחרים רואים את זה, וזה מתכון לכאוס שלם ואז המאמן שוב חלש מול השחקנים וחדר ההלבשה לא איתו, במצב הזה אין לו סיכוי להצליח. מצד שני שאני מסתכל מזוית הראייה של ההנהלה  הם מבחינתם משקיעים הרבה כסף ומאד מחוברים ואוהבים את הקבוצה שלהם ורוצים לעזור ולמנוע מהמאמן לעשות טעויות שיעלו להם בהפסדים ואפשר להבין את זה, אבל הם לא מבינים שבהתנהגות הזו הם עושים נזק גדול מאד גם למאמן וגם לעצמם כי ברגע שהם לא נותנים גב ולא דואגים למאמן שיהיה חזק בחדר ההלבשה אין מצב שאפשר להצליח בשום צורה ובשום רמה. אני חייב לפרגן פה לאיש יקר שעובד נכון, עבדתי במחנה יהודה 3 שנים אצל היו"ר ירון גריה ותמיד אמרתי שאני מאחל לעצמי בוס כזה בכדורגל כל החיים, והוא בדיוק הדוגמא של איך בעלים צריך להתנהג בכדורגל, תמיד נותן גב, לא מתערב ולא מנסה לקבוע. וגם אם יש לו משהו לומר או דעה להשמיע הוא עושה זאת בשיחה סגורה בארבע עיניים. חד משמעית בזכותו הצלחתי במחנה כי הייתי חזק בחדר ההלבשה. וזה מתכון להצלחה".

 

רמי צבי, אחד המאמנים הטובים בליגה הנמוכות. צילום: רונן דורה הפועל מחנה יהודה

הוסף תגובה
תגובות
  1. מאמן ואישיות בחסד עליון חבל בכדורגל ובליגות הנמוכות הכל עובד בקומבינות המקום שלך בליגה גבוה יותר רמי (דניאל 22-11-2022, 08:44)
  2. קבלת החלטות גרועה (מאור 22-11-2022, 09:10)
    קודם כל רמי בן אדם זהב ומאמן גדול !! הלחץ של ההנהלה בעמישב השפיעה עליו לרעה קבלת החלטות שגויה שחקנים שהיו אצלו בהרכב בעמישב בשום מקום אחר לא היו פותחים אצלו הוא איבד את התלכיד עוד לפני שהתחילה העונה חבל רמי
  3. סופו של כל בלון נפוח להיתפוצץ (אייל 22-11-2022, 09:13)
    מאמן חלש מאוד שחצן יכול לאמן אוליי ילדים ג
  4. מאמן גדול (מכיר ויודע 22-11-2022, 09:14)
    בחר 2 קבוצות שרק טיפוס כמו בוזגלו יכול להצליח עם הנהלות כאלה
  5. חבר (ליאור אג'ימן 22-11-2022, 09:31)
    אח שלי תמשיך בדרך שלך אתה מאמן מצויין ואישיות עוד יותר טובה בהצלחה ❤️
  6. מאמן בכל בליגות הופך לקורבן כישלונות (ברק 22-11-2022, 09:42)
    רמי נשארה קבוצה אחת שאולי זקוקה לך.ביתר פ"ת. תנסה שם להציל אותם מירידה. מה יש לך להפסיד? אולי תרויח.
  7. מאמן הכי גבר בליגה (מאמן 22-11-2022, 10:09)
    מאמן מצוין. יש לפעמים עונות פחות טובות.
  8. לא עוזבים בית (מחנה יש רק 1 22-11-2022, 10:17)
    מאחל לך בהצלחה בקבוצות אחרות לא נגד המחנה
  9. אל תתרגש באזור חרא הנהלה (הפועל אזור בלוף. דודו 22-11-2022, 11:46)
    אנשים בהמות שחושבים שהמציאו את הכדורגל ורוצים לקבוע הכל והם ישארו בליגה ב עוד 100 שנה
  10. בלון שהתפוצץ (אלון 23-11-2022, 13:42)
    כשהיית צריך להביא תוצאות נכשלת בשתי קבוצות . הזהרתי אותך בתחילת העונה. אבל אתה טיפש . בהצלחה בהתקדמות חחחחחחחח