מסכמים עונה: ליגה א׳ צפון

עוד עונה מופלאה של ליגה א' צפןן הגיעה לסיומה, עונה מלאה בדרמה והרבה רגעי כדורגל מרגשים. אתר "גולר", שליווה באופן צמוד את משחקי הליגה, מסכם עבורכם את עונת המשחקים 21/22 ומציג את נבחרי העונה.

  • על ידי: מערכת גולר
  • 14-05-2022
  • 14:02

ליגה א' צפון, כהרגלה בקודש, הייתה מעניינת, מאתגרת וסוחפת לאחר שנים רבות בהן איבדה הליגה עניין כבר בפתיחת הסיבוב השני.

 

כמובן שהודות למשחקי הפלייאוף, ליגה א' צפון הייתה רלוונטית כמעט בכל שלבי העונה ובסיכום הכללי סיפקה הליגה, עולה אחת הלא היא עירוני טבריה שתשחק בעונה הבאה בליגה הלאומית, ויחד עם זאת ארבע יורדות והן: הפועל איכסל, רובי חיפה, בני ערערה והפועל פרדיס שישחקו בעונה הבאה בליגה ב׳.

 

אתר "גולר" אשר ליווה את ליגה א' צפון במהלך השבועות הסדירים בקבוצות ובמשחקי הליגה בסופי השבוע, בוחר את מצטייני העונה של עונת המשחקים 21/22. תהנו. 

 

מאמן העונה: אלירן חודדה

מאמנה של עירוני טבריה הגיע לקבוצה באמצע העונה כשלקבוצה היה חשש אמיתי פן יאבדו את המקום הראשון. חודדה הגיע לקבוצה חיזק במספר עמדות  והוביל את טבריה לניצחונות מרשימים כאשר הוא מסיים את העונה עם 14 נקודות יתרון על פני המקום השני. חודדה הצליח לעמוד במטרות ולהוביל את עירוני טבריה ישירות לליגה הלאומית. שאפו!

 

אלירן חודדה, טבריה היתה מעל הליגה. שאפו! צילום: חגאג רחאל.

 

שחקן העונה:

ישראל ראש (עירוני טבריה)

לא מעט שחקנים רשמו העונה עונה נהדרת, אך מי שבלט מעל לכולם הוא ישראל ראש, בלמה של עירוני טבריה. ראש שחקן מהליגה הלאומית הגיע לקבוצה הצפונית במטרה לשדרג את החלק האחורי ובעיקר לעלות את הקבוצה לליגה הלאומית. ישראל הנהיג את החלק ההגנה של טבריה, הציג יכולת נהדרת והרבה יציבות לאורך כל העונה ובזכותו קבוצתו ספגה הכי מעט שערים. ראש היווה חלק בלתי נפרד מהעלייה המרגשת של טבריה ואין ספק שהוא ישדרג כל קבוצה שהוא ישחק בה.


תגלית העונה:

אביתר ברק -טבריה 

קשרה הצעיר של עירוני טבריה, אביתר ברק הוא תוצר של מחלקת הנוער של מכבי חיפה. ברק היה מצוין לאורך כל העונה ולמרות שבטבריה הביאו סוללה של כוכבים, אביתר הוכיח את עצמו ושיחק לפני הרבה שחקנים בעלי שם. ברק רשם עונה אישית נהדרת ולא נתפלא אם נראה אותו בעתיד חוזר למכבי חיפה

 

אביתר ברק, ללא ספק תגלית העונה בליגה א׳ צפון. צילום: עודד חסין.

 

יגל פרץ (עירוני נשר)

קשרה של עירוני נשר, גדל במחלקת הנוער המצוינת של המועדון, כבש הרבה שערים מכריעים ובישל מספר כפול. הביא בעצמו הרבה נקודות לקבוצתו שבלעדיו לא בטוח שהיתה נשארת בליגה. קשרה צעיר ומוכשר שללא ספק יגיע לליגות הבכירות. 

 

יגל פרץ, כוכבה הצעיר של נשר. מוכשר עם פוטנציאל להגיע לליגות הבכירות. צילום: חגאג רחאל

 

סמיר פרהוד (צעירי כפר כנא)

חלוצה הצעיר של כפר כנא כבש 11 שערים והוכיח שיש עתיד בבית משפחת פרהוד שאביו היה חלוץ גדול ובנו כנראה יהיה חלוץ לא פחות טוב ממנו. 

 

התופעה "משתבח עם השנים" :

עידן דוד (הפועל הרצליה)

איזה קאמבק אדיר עשה עידן דוד העונה!! הקשר בן ה 32 שיחק אשתקד במרמורק לא בהצלחה גדולה והרבה חשבו שהוא כבר מעבר לשיא, אבל העונה דוד הוכיח לכולם כמה כדורגל יש לו ברגלים. הקשר הוותיק שעשה קריירה נהדרת בליגות הגבוהות הגיע להרצליה ותחת ארז בנודיס הראה יכולות אדירות. הוא הוביל את החלק ההתקפי של הרצליה בהצלחה רבה, כבש 14 שערים ב 27 משחקים ולמעשה הוא ה"כל יכול" בהרצליה וכל משחק שהוא שיחק הוא פשוט הראה יכולות אדירות! שאפו וכייף לראות שעידן משתבח עם השנים! דוד נפצע לקראת סיום העונה והחיסרון שלו בלט בהרצליה, ונקווה לראות אותו על המגרש גם בעונה הבאה.

 

עידן דוד, ללא ספק משתבח עם השנים בהרצליה. צילום: חגאג רחאל

 

התופעה ה"ספורטיבית": באקה אל גרביה

בעידן  של היום בטח כשיש הרבה שמועות על דברים לא כשרים בליגה א׳ , ולפתע מגיעה קבוצה כמו הפועל באקה אל גרביה. הקבוצה ניצחה כל משחק שרק הייתה יכולה, למרות משחקים נגד קבוצות תחתית שמשוועות לנקודות. באקה הגיעה לכל משחק שיחקת ספורטיבי ולרוב גם ניצחה! זה אומנם הבסיס של המשחק שלנו, אבל בימים אלו ומי שמבין בליגה א׳ יודע שזאת תופעה והלוואי ותתקיים בעוד קובצות, והלוואי שרק שיפסיקו עם תופעת האשמור לי ואשמור לך שכל כך לא מתאימה לליגה א׳. ועל כך מגיע כל הכבוד ענקי למאמן הקבוצה אסי אלימלך שהכניס הרבה ווינריות, ובעיקר ספורטיביות למועדון שנקרא באקה!

 

נבחרת העונה:

שוער: אסף רז

שוערה המצוין של עירוני טבריה, ספג הכי מעט שערים בליגה ובעיקר הציג יכולת מצויינת בשער ומנע עוד הרבה שערים. אסף שוער וותיק ששיחק בליגות הגבוהות עלה ליגה עם טבריה ויכול לשחק גם בליגה הלאומית בהצטיינות. 

 

אסף רז, רמה אחת מעל כולם בטבריה. צילום: עודד חסין

 

הגנה:

ישראל ראש (עירוני טבריה) -שחקן העונה! 

אומנם ישראל ראש נבחר לשחקן העונה , אבל אין ספק שיש לו מקום בנבחרת העונה אחרי שהוביל את טבריה לעונת כדורגל מרגשת אדירה. אומרים שההתקפה מביאה נקודות וההגנה היא זו שלוקחת תארים, ישראל ניהל את החלק האחורי והוביל את טבריה להיות אלופת ליגה א׳ צפון ולליגה הלאומית.

 

פיטר אלואב (צעירי טייבה*

בלמה של צעירי טייבה, היה מצוין העונה, שמר על הרשת של טייבה נקייה בהרבה משחקים, הנהיג את ההגנה השנייה הכי טובה בליגה וככל שהליגה נמשכה טייבה ספגה פחות ופחות והרבה בזכות הבלם המצוין. 

 

נאסים אבו יונס (הפועל בועיינה)

בלמה של בועיינה גדל בבני סכנין עלה איתה לליגת העל לפני שנתיים, עזר לבועיינה להיות אחת ההגנות הכי יציבות בליגה. בלם חכם, גבוהה שמשחק אגרסיבי ולא נתפלא אם ישחק בעונה הבאה בליגות הגבוהות. 

 

קישור:

קשר/מגן ימין איימן עלי (צעירי טייבה)

מגנה המצוין של טייבה, היה מהמצטיינים העונה בקבוצה שהגיעה לגמר הפלייאוף. עלי כבש שמונה שערים מעמדת המגן, בישל שערים ותמך רבות בהתקפה והכל תוך כדי שמירה על השער שלו במשחק אגרסיבי ויעיל. 

 

 

סלים עמאש, היה מצוין במדי טייבה. צילום: חגאג רחאל

 

סלים עמאש (צעירי טייבה)

קשרה של טייבה, הציג יכולת נהדרת העונה, הוא כבש 9 שערים וסיים מלך השערים של הקבוצה למרות שפתח את העונה בכלל בבני ריינה.סלים הציג הרבה יכולות נהדרות העונה, תמך רבות בהתקפה, בישל שערים רבים ולמעשה הקשר המוכשר הביא לבד הרבה נקודות לקבוצתו. 

 

איתי קצב (הפועל הרצליה)

קשרה הצעיר של הפועל הרצליה היה מהבולטים בקבוצתו העונה. איתי הגיע מרעננה, קשר אחורי, שיחק מספר עונות בליגה הלאומית ונחשב לשחקן מוביל בלאומית, העונה שיחחק בהרצליה וראינו איכויות של שחקן ברמה מאד גבוהה וללא ספק הוא נכס לכל קבוצה. 

 

 

אביתר ברק טבריה-תגלית העונה

 

ניר עזריה. מנקודות האור של טירה בעונה האחרונה. צילום: חגאג רחאל

 

ניר עזריה (מ.ס. טירה)

ניר עזריה הוא אחד מהשחקנים המוכשרים ביותר בליגה א׳ צפון, שחקן שמשדרג משמעותית כל קבוצה. קשרה של טירה כבש 12 שערים והוא אחת מנקודות האור של טירה העונה, מעבר לשערים והבישלוים שלו הוא עזר לקבוצתו להגיע לגמר המחוזות. 

 

חלוצים:

מוחמד בדיר סבר (באקה אל גרביה)

חלוצה של באקה אל גרביה הגיע מהמחוז הדרומי שם שיחק בשנים האחרונות והוכיח שגם בליגה א׳ צפון הוא יודע להבקיע. מוחמד כבש 17 שערים סופר חשובים שהובילו את קבוצתו לצמרת הגבוהה מרחק שלוש נקודות בלבד מהמקום ממנו עולים לפלייאוף העליון.

 

עזת חלילה (עירוני נשר)

חלוצה של נשר מכונת השערים של נשר הגיע מצור שלום לאחר שאשתקד כבש 6 שערים. בנשר האמינו בחלוץ והוא החזיר ובגדול עם 19 שערים סופר חשובים שעזרו לקבוצתו להישאר בליגה רחוק מאד ממאבקי ההישרדות. 

 

עזת חליילה, עונה נהדרת שלו במדי נשר העונה. צילום: חגאג רחאל

 

הקבוצה המפתיעה (הפועל הרצליה)

הקבוצה של ארז בנודיס נבנתה העונה בתקציב נמוך ועם סגל שחקנים צעיר ולא מוכר, ובכל זאת רשמה עונה נהדרת ושיחקה את הכדורגל היפה ביותר בליגה וזה הכל בזכות מאמן הקבוצה ארז בנודיס, אחד המאמנים הטובים ביותר בליגה א׳ שהביא את האני מאמין שלו לקבוצה הצעירה והוכיח שהוא מאמן מהטובים בליגה. 

 

ארז בנודיס, עשה עונה נהדרת בהרצליה. צילום: דדי ברק

 

הקבוצה מאכזבת: הפועל כאוכב

בשנים האחרונות היינו רגילים להפועל כאוכב בצמרת הגבוהה, קבוצה שמשחקת כדורגל יפה ובעיקר מסיימת בשלושת המקומות הראשונים, אז העונה המועדון השקיע הרבה כסף, החליף שלושה מאמנים עודד קוטר, עיסא נוגידאת ונידאל שלאטה שסיים את העונה. כשמחליפים כל כך הרבה מאמנים זה מתכון לכישלון, ובעיקר לאכזבה. כאוכב מועדון מהמסודרים בליגה אנחנו בטוחים שזאת היתה מעידה חד פעמית ועונה הבאה נראה שוב את כאוכב בצמרת הגבוהה. 

 

הקבוצה היציבה: עירוני נשר

שלוש קבוצות לא החליפו מאמן לאורך כל העונה, אבל כשקבוצה תחתית לא מחליפה מאמן כמו עירוני נשר זה כבר יוצא דופן. עומר לווינזון מאמן צעיר שנתנו לו צ׳אנס גדול בנשר לאחר שאימן במחלקת הנוער במועדון. נשר התבססה לא רק על מאמן צעיר אלא גם סגל שחקנים מהצעירים בליגה שעיקרם גדל במועדון הנהדר הזה שנקרא נשר. אז כל הכבוד לאמיל יוסיפוב ושלומי פרץ על ניהול מועדון בצורה יוצאת מהכלל וכן ירבו קבוצות ומועדונים כמו נשר!

 

עירוני נשר, עשו עונה נהדרתצילום: חגאג רחאל

 

הנבחרת השנייה של העונה:

 

דן דרורי -טייבה

 

עבד חמודה- בועיינה

חנן ביטון - צור שלום

בר איבגי- עירוני טבריה

 

אמיר אבלס-הפועל הרצליה

גל שלום- באקה אל גרביה

נתנאל חג׳אני-הפועל כפר כנא

שאקר סאקר- כפר כנא

 

באסל שעבן -צור שלום

ראם גוגהגאן- בני ערערה

טל ויגדורוביץ- בועיינה

 

מאמן העונה הרכב שני: ארז בנודיס- הפועל הרצליה

הוסף תגובה
תגובות
  1. ארז בנודיס מאמן העונה! (אחד שהולך למשחקים 14-05-2022, 15:35)
    נו באמת, איך אפשר לבחור מאמן העונה חודדה עם תקציב של 4 מיליון שקל!? מאמן העונה זה רק ארז בנודיס עם תקציב של 500 אלף ושחקנים צעירים ואלמוניים לוקח את הפועל הרצליה לפליאוף העליון עם תצוגת כדורגל הכי יפה בליגה וראיתם את זה במשחקים ששודרו בטלויזיה! בחייא
  2. אפה טל איילה ???? (אוהד 14-05-2022, 17:19)
    אפה טל איילה
  3. איך לא מכלילים את קפטן באקה שהוא הבורג הגי חשוב להצלחה באקה (טהאא 14-05-2022, 18:46)
    הכי מגיע לו העונה הזאתי יוסף עוודי קפטן, מנהיג, והעיקר מגן ימני הכי טוב בליגה א'
  4. כתבה הזויה (אוהד טבריה 14-05-2022, 19:00)
    איפה אופיר מזרחי ?אסי גומא ? כתבה של אנטרסנטים
  5. מאמן ושחקן העונה (באקה 15-05-2022, 16:35)
    בעיני המאמן מס 1 הוא אסי אלימילך הפך את באקה לקבוצה מנצחת לקח אותנו ממקום אחרון לכמעט פליאוף עם כדור רגל אניגיטי יפה והתקפי ממש נהנינו ובעזרת השם ימשיך בבאקה ושחקני העונה העוה יש מס שחקני גל שלום אבו סאבר עבדאללה מוסטפה יוסוף עוודי גורג אמסיס אחלה קבוצה ואחלה מאמן תמשיכו ותצליחו
  6. ניר עזריה שחקן העונה בליגה אלף (גיא 15-05-2022, 18:43)
  7. כתב שיכור? (יוסי 16-05-2022, 13:00)
    מי שלא מכיר את הליגה והכתבות שאתם עושים יחשוב שהכל פה כשר חחחחחח