האם כפר כנא עלולה למצוא את עצמה מחוץ לפלייאוף של ליגה ב' בשל התנהלות לא תקינה?

על פניו נראה שהקבוצה הצפונית לכאורה נמצאת בצרות צרורות, ובהתאחדות לכדורגל כבר קיבלו פניות של קבוצות מאותו המחוז בבקשה לחקור במהרה מקרה על גבול הביזארי שבו כוכב הנבחרת הפלסטינית הגיע לחזק את מועדון ספורט כפר כנא ביישורת האחרונה של משחקי ההכרעה בליגה ב', כל זה ימים ספורים אחרי סיומה של הליגה הפלסטינית. על פניו נראה שיש כאן לכאורה עבירה חמורה על תקנון ההתחרות הבינלאומית שאוסר בתכלית האיסור את שיתופו של שחקן בשתי ליגות במקביל. ברטי עבאס:"הכל מאושר מבחינת ההתאחדות. השחקן עבר לקבוצת הנוער. שהקבוצות יחפשו ניצחון על המגרש ולא בשטויות".

  • על ידי: אוהד רון
  • 02-05-2021
  • 14:00

הכל החל ביום שישי לאחר הניצחון של כפר כנא על אחווה עראבה. אחד המבקיעים לזכות כפר כנא היה למרבה הפלא, ריבאל דהאמשה חלוץ קבוצת הילאל אלקודס והנבחרת האולימפית של פלסטין! דהאמשה שיחק העונה באופן פעיל במסגרת ההתאחדות לכדורגל הפלסטינית וכיכב במדי הילאל אלקודס, ואף זומן ושיחק בנבחרת של גברין רגוב. בכל הזמן הזה, הוא היה רשום עדיין בקבוצת הנוער של כפר כנא על אף שהוא לא שיחק ולו דקה אחת, ובילה את כל העונה אצל השכנים מראמאללה והפך שם לאחד השחקנים הלוהטים.


הליגה הפלסטינית הראשונה ננעלה במחזור שהפגיש את הילאל אלקודס נגד שבאב אלסמוע בתאריך 14.4. רק כמה ימים בודדים עברו מאז ודהאמשה כבר כידרר בליגה הישראלית במשחק הצמרת של כפר כנא נגד אחווה שעב. דהאמשה לכאורה ולמרבה הפלא, רקד בשתי חתונות באותה עת.  את המשחק הזה כפר כנא הפסידה, לכן שעב לא מיהרו להגיש ערעור על התוצאה, אבל הפרשה הפכה לנושא לוהט במחוז הצפוני שם מתמודדות כפר כנא, שעב וכרמיאל על הזכות להשתתף בפלייאוף.  


ביום שישי התארחה אחווה עראבה בכפר כנא ודהאמשה שוב שותף ואף כבש את אחד השערים. מיד בתום המשחק עראבה שוחחו עם נציגי ההתאחדות ואלה נדהמו לשמוע את הסיפור, וכבר בבוקר הבוקר התחילו לחקור את הנושא ולא מן הנמנע שכפר כנא והשחקן יוענשו בחומרה. גם ראשי ההתאחדות הפלסטינית פתחו בחקירה לאחר שתמונות המבקיע דהאמשה נגד עראבה פורסמו בכלי התקשורת המקומית.

 

 

ברטי עבאס. שכל הקבוצות יתרכזו בכדורגל. השחקן עבר לקבוצת הנוער לפי החוק ואושר ע"י ההתאחדות". צילום: חגאג רחאל


על פניו נראה שיש כאן לכאורה עבירה חמורה על תקנון ההתאחרות הבינלאומית שאוסר בתכלית האיסור את שיתופו של שחקן בשתי ליגות במקביל. יצויין כי גם כרמיאל וגם אחווה שעב עשויות להצטרף לתלונה נגד כפר כנא, ולא מן הנמנע שגם ההתאחדות הפלסטינית תחמיר עם השחקן. גם בהתאחדות הפלסטינית הנושא כבר בבדיקה לאחר שקבוצות שהפסידו להילאל אלקודס לכאורה דורשות לבטל את תוצאות המשחקים בהם השתתף השחקן זאת לאחר שגילו תמונות שלו מהנצחון של כפר קנא על עראבה כל זה כמה ימים לאחר ששיחק גם עם הילאל אלקודס בליגה אחרת.


יצויין גם שמאמן כפר קנא כיום מוחמד עבאס אימן במהלך העונה את קבוצת ואדי אל ניס מהליגה הפלסטינית. דהאמשה ועבאס נפגשו בתחילת פברואר למשחק, בו ניצחה קבוצתו של השחקן את מאמנו כיום, כך שלכפר כנא יהיה קשה להכחיש שהם ידעו שהוא שיחק בליגה אחרת כל העונה.  יתרה מזו, לפני עשרה ימים, בתאריך ה- 19 לאפריל, הרבה זמן לאחר מועד ההעברות, לכאפרסמה כפר כנא הודעה ביזארית שהשחקן הצטרף לקבוצה והגיע מהליגה הפלסטינית. הם רק שכחו שהעברה היא לכאורה בינלאומית והייתה חייבת להיות עמוק במגירה לפני שהסקורר יחורר רשתות, בטח ובטח לא שבוע לפני תום העונה.

 

ברטי עבאס, מאמן מכבי כפר כנא בתגובה:"הכל מאושר מבחינת ההתאחדות לכדורגל ומבחינת התקנות. השחקן עבר לקבוצת הנוער של כפר כנא. עבר בהעברה בינלאומית ואפילו עמד בתאריכים של העברות של הנוער. ההתאחדות יודעים מהכל והכל מאושר. שהקבוצות יתרכזו בכדורגל ושלא יחפשו שטויות.". 


תגובת ההתאחדות לכדורגל וכפר כנא תובא לכשתתקבל.

הוסף תגובה
תגובות