"הכי חשוב זה שנפתח ברגל ימין עם ניצחון"

אבי מלכה נחשב לאחד החלוצים הטובים ביותר בליגות הנמוכות, שרק משתבח עם השנים והמספרים לא מאחרים לבוא. החלוץ שהגיע בעונה הקודמת לרובי שפירא היה לבורג מרכזי בהצלחת הקבוצה, הוא כבש 19 שערים בליגה ובגביע, והביא נקודות חשובות. את העונה הבאה מלכה יפתח במדי היורדת עירוני נשר, בריאיון לאתר 'גולר' הוא מספר מה הוביל אותו לקבוצה ואיך הם יתכוננו למחזור הראשון

  • על ידי: ‫לירן ביטון‬‎
  • 05-09-2019
  • 09:34

אבי מלכה הוא כוכב כדורגל, בעל רזומה עשיר שהספיק לחורר לא מעט רשתות. החלוץ שאצלו הגיל לא משחק תפקיד, הספיק לשחק בעונה הקודמת ברובי שפירא, ולפני כן בקבוצות כמו איכסאל, דבוריה,שעריים וקבוצות נוספות. מלכה, היה בורג מרכזי בכל הקבוצות בהן שיחק, כבש שערים והביא נקודות חשובות. 

 

החלוץ המוכשר שרק משתבח עם השנים יפתח את העונה הבאה במדי עירוני נשר שירדה בעונה הקודמת לליגה ב'. "עירוני נשר זה המקום הכי טוב בליגה ב', היה לי חשוב העונה להיות קרוב לבית" מספר החלוץ. נשר כבר הספיקה לשחק בגביע המדינה נגד נווה שאנן שהסתיים בניצחון " יש לנו שחקנים טובים ושלטנו רוב המשחק" הוסיף מלכה. קבוצתו ששואפת להגיע כמה שיותר גבוהה בטבלה תפתח את העונה ביום שישי הקרוב במשחק נגד איחוד בני באקה.

 

אבי, מה הוביל אותך העונה לעירוני נשר?
"עירוני נשר זה המקום הכי טוב בליגה ב' ועד ליגת העל באזור הצפון, מקום מסודר עם תנאים מצוינים שמתאים לליגות גבוהות יותר, בנוסף אמיל ושלומי חברים טובים".

 

אבי מלכה, בין החלוצים הטובים יותר בליגות הנמוכות (צילום: שאקר מוקאסי)

 

לא הרתיע אותך לחתום בקבוצה שירדה ליגה?
"במהלך הפגרה האחרונה נכנסתי לעבוד בעיריית חיפה ככה שהתאים לי להגיע לנשר מכל הבחינות, ובמיוחד בגלל שזה קרוב לבית.במהלך השנים נסעתי הרבה בעקבות הכדורגל ואחרי עונה שעברה ששיחקתי ברובי שפירא הבנתי את החשיבות של להיות קרוב לבית ולמשפחה, והייתי מוכן גם להוריד בשכר בשביל זה בטח בשביל מקום כמו נשר".

 

מה המטרות העונה ברמה האישית והקבוצתית?
"ברמה האישית אני כל עונה מעמיד לעצמי יעד שאני שואף להגיע אליו ואני מאתגר את עצמי בזה שאני משמיע את זה, וזה מחייב אותי לעשות הכל כדי להגיע למספר הזה. אז העונה היעד שלי הוא 30 שערים, יש לנו שחקנים טובים בכל עמדה ואני בטוח שהם יעזרו לי להגיע ליעד הזה. מבחינה קבוצתית כמובן שהשאיפה היא כמה שיותר למעלה אבל אל תשכחו שהתחלנו מאוחר את ההכנה, ואנחנו מתאמנים רק שבועיים הרבה יהיה תלוי בפתיחה שלנו ולאט לאט נציב מטרות".

 

שיחקתם בגביע נגד נווה שאנן, מה אתה יכול לספר על היכולת של הקבוצה שנבנתה בנשר?
"עדין קשה לדעת ואני מאמין שיהיו עוד שינויים בקבוצה תוך כדי תנועה, אבל רואים מעכשיו שיש תביעת יד של ברכאת שהוא מאמן שנה ראשונה בוגרים אבל העמיד קבוצה שמשחקת לפי האני מאמין שלו, וזה קודם כל מחוייבות ועבודה קשה, ובחלק ההתקפי נותן לנו חופשיות להיות יצירתיים. בשביל שבועיים אימונים אני מרוצה מהיכולת שלנו אתמול, יש לנו שחקנים טובים ושלטנו ברוב חלקי המשחק וכמובן שכיף לפתוח עם ניצחון ככה אפשר לתקן דברים בחיוך". 

 

אבי מלכה "כל עונה מעמיד לעצמי יעד שאני שואף להגיע אליו ואני מאתגר את עצמי בזה" (צילום: מאור אלקסלסי)

 

איך אתה תורם מהניסיון שלך לסגל הצעיר יותר?
"מי שמכיר אותי יודע שאני בן אדם בלי אגו ובלי פוזה בחדר הלבשה,  אני קודם כל חבר שלהם ומדבר איתם על הכל ועושה איתם צחוקים,אבל שאני צריך להסביר ולכוון תוך כדי אימון או במשחק אז אני עושה את זה בשיא הרצינות ודואג שיבינו את זה על הצד הטוב ביותר כי אני רוצה לטובתם. כמובן שחשוב מאוד שהמאמן שלך יתן לך לבוא לידי ביטוי ולהעיר שצריך, ואת זה ברכאת עושה מצויין ונותן למנוסים בקבוצה לתרום מהידע שלהם ".

 

בשישי הקרוב תפתחו את העונה נגד איחוד בני באקה,איך תתכוננו למשחק?
"הבנתי שבאקה ביקשה העברת ביתיות והמשחק יהיה בנשר ביום שישי,אנחנו מתוכננים רגיל יש עדין עוד דברים שאנחנו מתרגלים כדי להביא אותם לידי ביטוי במגרש, ונראה לי שעוד יצטרפו שחקן או שתיים השבוע לסגל הכי חשוב זה שנפתח ברגל ימין עם ניצחון".

 

מה אתה מאחל לעונה החדשה?
"קודם כל בריאות,שנחזיר את החיוך לנשר אחרי שנתיים קשות של המועדון ולתת לאנשים להנות מכדורגל בעיר מאחל לכולם בהצלחה".

 

 

אבי מלכה יוביל את עירוני נשר בעונה הבאה (צילום: מאור אלקסלסי)

הוסף תגובה
תגובות
  1. בקושי ניצחו את נו"ש חחח (נווה שאנני 05-09-2019, 10:29)
  2. מעבר לשיאו (מוחמד 05-09-2019, 22:20)
    מעבר לשיאו הכניס 6 גולים שנה שעברה ברובי שבירא 5מהם בבנדלים .