גל שלמה חתם במכבי מעלות תרשיחא

"אם לא הייתי מאמין באתגר הזה לא הייתי לוקח אותו", כך אמר מאמנה החדש של מעלות תרשיחא. מכבי מעלות מליגה ב' צפון שפתחה את העונה עם המאמן אמיתי ברק בצורה רעה מאוד מצאה את עצמה בתחתית הטבלה, הנהלת הקבוצה התחילה בזעזועים במועדון והחליטה לפטר את המאמן ולשחרר שחקנים. בהנהלה החליטו להחתים את המאמן גל שלמה שמתייצב לראיון מיוחד באתר 'גולר' ומדבר על הקשר שנוצר בינו לבין המועדון וההחלטה להיות מאמן הקבוצה, התנאים של המועדון, האם מעלות תצליח לשרוד בליגה והשאיפות של הקבוצה לעתיד

  • על ידי: שי חדד
  • 13-12-2017
  • 09:42

הקבוצה הצפונית פתחה בצורה חלשה את העונה עם הרבה הפסדים וניצחון אחד בודד וזה הגיע למצב שהחבורה ממעלות מצאה את עצמה עם שלוש נקודות בודדות עמוק בתחתית הטבלה, הנהלת הקבוצה החליטה לעשות שינויים ולאחר שישה מחזורי ליגה בלבד החליטה להיפרד מהמאמן אמיתי ברק ואיתו ביחד גם שוחררו השחקנים: ניצן דניאל, אלירן אביטל, אלמוג אדניה והשוער טארק נטור. השנה עיריית מעלות החליטה ללכת בכל הכוח על מנת להציל את הקבוצה מירידה לליגה ג' והשקיעה תקציב של כ- 350 אלף שקל שנכון להיום זה תקציב השחקנים. המאמן המוכשר גל שלמה שממש לא מזמן אימן את עירוני טבריה בליגה א' צפון ועשה איתה דרך יפה בפלייאוף העליון של הטבלה הצטרף למעלות במחזור השמיני וחתם בקבוצה לעונה אחת עם אופציה לעונה נוספת ואיתו גם הצטרפו שחקנים חדשים: אופק בנטולילה שהגיע מליגה א' דרום, יאשה אוגדרוב שהגיע מהליגה האוזבקית, שיר מרן מצור שלום, יניב לוי שהגיע משפרעם, חאלד סואן מהליגה הפלסטינאית, שלומי ביטון חלוץ מכאבול, הבלם יורי קודינסקי שהגיע ממכבי דליה ולפי המאמן  יש עוד שחקנים שמועמדים להצטרף לקבוצה כמו: החלוץ המוכשר סהר דהן שכיום משחק בקבוצת טובא זנגרייה מליגה ג' ומעלות נמצאת איתו במשא ומתן והחלוץ גיא קלמנטה.

 

גל שלמה בסך הכל בן 32 מאמן כבר חמש עונות בבוגרים מספר על הקשר המיוחד שנוצר בינו לבין קבוצת מעלות תרשיחא: "הקשר ביני לבין מעלות נוצר בעצם שהתחלתי כמנהל מקצועי בבתי ספר לכדורגל ומחלקת הנוער עד הבוגרים תחת אריק בנאדו, ישראל אברג'יל ודורי שריד בעלי קבוצת מכבי, התחלתי את עבודתי שם באמצע חודש אוגוסט ולפני שלוש שבועות בערך פנו אליי מקבוצת הבוגרים של המועדון על מנת לחזק אותה ולהשאיר אותה בליגה אחרי רצף ארוך של הפסדים בליגה ויש לציין שהצטרף אליי גם ישראל אברג'יל שהוא כיום המנהל המקצועי של הקבוצה".

 

גל שלמה, יציל את מעעלות מירידה?  צילום: יח"צ. 

 

אפשר לומר שמעלות די התחדשה ועשתה שינויים משמעותיים מבחינת תנאים במועדון הכדורגל הצפוני וכך גם חושב שלמה מהרגע שנכנס לתפקיד: "אני יכול להגיד לך שבמעלות יש תנאים מעולים שלא מביישים את הליגה הלאומית וזו קבוצה שידועה במתקנים המודרניים שלה עם אצטדיון כדורגל, מגרש סינטטי צמוד למגרש, מגרש כדורגל חופים, חדר הלבשה מפואר וחדרי הרצאות עם מסכים. בימים אלה משפצים ומשדרגים את חדרי ההלבשה ובאמת אני יכול להגיד מכל הלב שהתנאים הם נפלאים ויש סביבת עבודה נעימה ושקטה ואני מאחל את זה לכל מאמן".

 

לפני שגל שלמה נכנס למשבצת המאמן הקבוצה לא הייתה במצב טוב והפסידה המון משחקים ועכשיו שהוא חתם הוא בטוח בעצמו שהוא יוכל להשאיר את הקבוצה בליגה ולהוציא אותה לדרך חדשה: "אין ספק שאני יכול להוציא את הקבוצה מאיפה שהיא נמצאת ואם לא הייתי מאמין באתגר הזה לא הייתי לוקח אותו, הקבוצה פתחה לא טוב והצעד הראשון שעשיתי הוא לייצב את המערכת לנסות לא לספוג גולים כי הקבוצה ספגה עשרים גולים בשבעה מחזורים ואלה מספרים גרועים מאוד על מנת להישאר בליגה. מי שהיה במשחקים יכול היה לראות שכבר בשני המחזורים האחרונים הקבוצה עשתה את השינוי כי שיחקנו טוב יותר מהיריבות והגיע לנו לנצח, אני אישית מאמין  בשחקנים שלי התאמתי את עצמי אליהם והחדרתי להם את הביטחון שהיה חסר להם במחזורים הראשונים וכולי אמונה שהניצחונות גם יגיעו ברגע שנשלים את הסגל במלואו".

 

נכון לעכשיו קבוצת מכבי מעלות תרשיחא נראית קבוצה חדשה ואחרת לגמרי ומהרגע שהגיע המאמן גל שלמה הקבוצה עצרה את סחף ההפסדים והספיגות והיא במצב של הפסד בודד ושלוש תוצאות תיקו והמאמן יודע שהוא הגיע למקום הכי טוב בשבילו והוא עוד יחזיר אותו לפסגה: "מהרגע שהצטרפתי לקבוצה כמאמן לא הצבתי שום תנאים מיוחדים כי מעלות זה מקום שאני מאוד מתחבר אליו עם אנשים חמים וזה מועדון עם עבר גדול בליגות הגבוהות ואני יכול להגיד לך יותר מזה שבהנהלה נתנו לי את המנדט לבנות את הקבוצה לעליית ליגה בשנה הבאה בתנאי שאני משאיר את הקבוצה השנה בליגה לכן היה חשוב לי לבצע את כל ההחתמות המשמעותיות של השחקנים כי בסופו של דבר המטרה שלי זה לעבוד קשה מאוד על מנת שהמועדון הזה יימצא את עצמו בחזרה למקום שהוא ראוי". 

הוסף תגובה
תגובות
  1. גל שלמה כנסו (מאיר שמח 13-12-2017, 10:18)
    מאמן מדהים אישיות פנטסטית יכול לאמן ברמות הגבוהות ביותר אם יעבור למרכז
  2. אחלה גל (אבי אלפסי 13-12-2017, 11:03)
    מגיע לגל להצליח בטבריה הוא גם אימן בלאומית ועשה תוצאות יפות שכמעט ישארו את טבריה בליגה אותו דבר בליגה א גל מאמן מוכשר שמשקיע ועובד קשה גל עוד יגיע רחוק אני מאמין שגל ישאר אותם בליגה
  3. קישקוש (טארק 13-12-2017, 20:27)
    הבעיה במעלות זה לא המאמן כל ההנהלה צריכה ללכת הביתה ולהחזיר את כספי הציבור שלקחו. הקשר ביניהם לבין כדורגל הוא מקרי בלשון המעטה. מי שלא מהין כדורגל שיישב בבית ולא יחגוג על כספי הציבור. ראש העיר מעלות תרשיחא תתעורר ויפה שעה אחת קודם. תלמדו מנהריה זה לא
  4. בושה וחרפה (מעלותניק 13-12-2017, 20:30)
    אף שחקן ממעלות לא משחק בושה וחרפה שמאמן במקום אחרון בליגה מתגאה בתיקו זה אופי של לוזרים מבזבזים כספי ציבור שגם ככה אין לו מה לאכול. ראש העיר בבחירות הבאות אתה אומר שלום ובצדק.
  5. מעלות (אוהד רון 14-12-2017, 07:03)
    אני לו מצליח להבין כדורגל זה דבר רע מה הקשר בחירות וגם 350 אלף זה הרבה זה כלום בשביל קבוצת כדורגל .ואם יש בעיות בעיר ראש העיר בטוח יודע איפה הבעיה וצריך לטפל בא .כדורגל זה חינוך ומאטד חשוב במקום כמו מעלות שרחוק מאוד מהמרכז .אולי במקום לקשקש שיעשו יותר לכדורגל במעלות ויתגאו מאוד בקבוצה ובעיר .