הפרלמנט של גולר

אתר גולר אירח את ה"פרלמנט" שכולל את האנשים הכי חזקים בליגות הנמוכות, שביניהם: אבי לודריק, ירון דוד, שי צימרמן ואלמוג ספיר אשר אירחו את המאמן הבכיר, שי מאור, על תקן פרשן אורח. בדקנו עימם מספר סוגיות שהתעוררו בחלון ההעברות האחרון. מעניין לקרוא מה חשבו חברי 'הפרלמנט' על אותן סוגיות.

  • על ידי: מערכת גולר1
  • 17-01-2017
  • 15:17

חלון ההעברות עומד להסתיים ורצינו לבדוק עם חברי 'הפרלמנט', מה דעתם על מספר סוגיות מעניינות שהתעוררו במהלך חלון ההעברות האחרון. 

 

קבוצה רוצה לשחרר שחקן, כאשר אין סעיף יציאה בינואר בחוזה. השחקן מקבל מספר הצעות מקבוצות באותה הליגה, עם שכר דומה ואולי אף מעבר לכך. אך השחקן מסרב לעבור לאחת מהאופציות החדשות. מה דעתכם על סוגיה ומה נכון לעשות?

אבי לודריק: "ככל חוזה, חוזה צריך לכבד. אם הקבוצה רוצה לשחרר שחקן למרות שאין סעיף יציאה בינואר, צריך לנסות ולהגיע להסכמה עם השחקן על שחרורו מהקבוצה לקבוצה אחרת. במידה והשחקן אינו רוצה לעזוב את הקבוצה, על הקבוצה לכבד את החוזה ולהשאיר את השחקן בקבוצה כשחקן פעיל".

 

אבי לודריק, יו"ר מכבי שעריים לשעבר. אם אין הסכמה, יש להשאיר את השחקן בקבוצה כשחקן פעיל (צילום: איתמר מורז)

 

אלמוג ספיר: "כל החיים שלי הייתי לטובת השחקן, אבל אני גם יודע והרגשתי על בשרי ששחקנים נאמנים קודם כל לכסף ורק אחר כך לאנשים שעשו בשבילם כל הקריירה. אבל בכל זאת, אם אין סעיף שחרור והשחקן רוצה להישאר השחקן נשאר. הקבוצה היתה צריכה לדאוג לסעיף שחרור" 

 

שי צימרמן: "נתחיל בזה שחוזה חייבים לכבד. מעבר לכך, כאשר שחקן מגיע לקבוצה מסויימת הוא לא לוקח בחשבון רק את השכר אלא גם פרמטרים נוספים כגון: מטרות הקבוצה, מי המאמן וההנהלה, סגל השחקנים ועוד. לכן במקרה הזה אם השחקן לא מסכים לעבור לקבוצה אחרת יש לכבד את ההסכם ולהשאירו".

 

שי צימרמן, האיש החזק בגולר. שחקן לא חותם בקבוצה רק בגלל השכר. מטרות הקבוצה, מאמן, הנהלה וסגל הקבוצה הם פרמטרים חשובים נוספים.

 

שי מאור: "קודם כל אני בעד לכבד הסכמים וההחלטה צריכה להיות על צד שני הצדדים. יכולה להיות סיטואציה ששחקן לא מספק את המצופה ממנו או שהקבוצה מחליטה לשנות את מטרותיה בינואר. אם ישנה הסכמה אז מצויין, אם לא והשחקן מחליט להיתלות בחוזה, שאני באופן אישי מכבד את זה אבל לא כל כך אוהב את זה, כי שחקן צריך לרצות לשחק ולא לשבת על הספסל או ביציע, אז השחקן צריך להישאר".

 

ירון דוד: "אם קבוצה מחתימה שחקן היא חייבת לעמוד בחוזה שחתמה. למרות שלא רוצים את השחקן, יש חוזה וחייבים לכבד אותו וזה לא משנה אם יש לשחקן הצעות, חוזה צריך לכבד וחשוב ששני הצדדים יכבדו את החוזה עליו חתמו. אלא אם הגיעו להסכמה כלשהי, כלומר פיצוי כלשהו לשחקן. אבל רק אם יש הסכמה, אם השחקן לא מוכן אז חייבים לכבד את ההסכם".

 

ירון דוד, האיש החזק בטבריה ומי שהיה מהבולטים בהנהלת הקבוצה בעבר. למרות שלא רוצים את השחקן חוזה חייבים לכבד (צילום: ירון חליאבין)

 

שוער רוצה להשתחרר מקבוצתו מסיבותיו הוא, אך הקבוצה מסרבת לשחררו (לכאורה מקרה חיים זיסקינד ודורון רוזנקוביץ). האם על הקבוצה לשחררו או להשאירו בניגוד לרצונו?

אבי לודריק: "למרות שאני באופן כללי מתנגד להשארת שחקנים בניגוד לרצונם בקבוצה, הכלל הוא נאה דורש נאה מקיים. חוזה צריך לקיים, במידה ובקבוצה לא מוכנים לשחרר את השוער, תפקיד שהוא מרכזי בקבוצה, צודקת הקבוצה שאינה משחררת את השוער והשוער צריך להמשיך במלוא הכוח בקבוצה על אף פיתויי שכר מקבוצות אחרות".

 

אלמוג ספיר: "אם הקבוצה לא מצאה שוער אחר ואין סעיף שחרור, חד וחלק, השוער צריך להישאר. אנחנו חייבים להיות אנשים שמכבדים את מה שכתוב בחוזה".

 

אלמוג ספיר, זכה לכינוי 'נשיא הכבוד של הליגות הנמוכות' וצפוי לחזור לקדמת הבמה. אנחנו חייבים לכבד את מה שכתוב בחוזה

 

שי צימרמן: "שוער זו עמדה מאוד חשובה ורגישה ולא הייתי רוצה להשאיר אצלי בין הקורות שוער שלא רוצה להישאר ולתת את כל כולו למען הקבוצה. לכן אם היה פונה אליי שוער שרוצה להשתחרר הייתי עושה הכל כדי למצוא מחליף ראוי. במידה וזה לא הסתייע, זה מצב גרוע לקבוצה ולשוער, אך חוזה חייבים לכבד".

 

שי מאור: "גם פה שחקנים צריכים להבין שחוזה זה לשני הצדדים. לא יכול להיות מצב ששוער יבוא ויגיד לי שהוא רוצה ללכת וישאיר אותי במצב שאני לא יכול להתחמש בשוער באותה רמה, או אפילו בשוער ברמה קצת פחות טובה. אם אני כמאמן הייתי מגיע לשוער בינואר ואומר לו שאני רוצה לשחרר אותו, הוא היה תובע את כל החוזה ובצדק. לעיתים סעיף יציאה בינואר יכול להיות גם לטובת השחקן, צריך לחשוב על הדברים האלה טרום העונה"

 

שי מאור, הפרשן המקצועי של ה'פרלמנט'. סעיף יציאה בינואר יכול להיות גם לטובת השחקן, צריך לחשוב על הכל טרום העונה.(צילום: רמי גרידיש)

 

ירון דוד: "מבחינתי זה אותו דבר כמו במקרה הראשון. שני הצדדים צריכים לדעת לכבד ולקבל את תנאי ההסכם. שני הצדדים חתמו על החוזה מרצון ולכן צריך לכבדו. אלא אם שני הצדדים מגיעים להסכמה כלשהי לדוגמא, פיצוי של השחקן לקבוצה על השחרור וגם זה בתנאי שמצאו לו מחליף ראוי". 

 

לסיום חברי ה'פרלמנט' מבקשים להביע את ההלם והזעזוע על לכתו של משה פריינטה ז"ל ותנחומים למשפחתו ומשפחת הכדורגל.

'הפרלמנט של גולר'

הוסף תגובה
תגובות
  1. ראינו כבר במשחק הגביע עד כמה אין לו חשק להישאר בקבוצה (לשחרר את דורון 17-01-2017, 15:58)
  2. כתבה יפה תמשיכו עם זה בעוד נושאים (רחביה 17-01-2017, 16:25)
  3. אלמוג תחזור מתגעגעים אליך (אילן 17-01-2017, 16:48)
  4. משה פריינטה (ליגה א צפון ודרום 17-01-2017, 19:02)
    מן הראוי שמערכת גולר תעשה כבוד לאיש הענק הזה
  5. דורון יזם את הפרלמנט או אילן סגל? (אחד 17-01-2017, 19:29)
    אולי עד מחר ימשיכו לערבב את הנהלת יפו לשחרר את השוער.
  6. גולר אתר הבית של מרמורק עושים הכול שרוזנקוביץ יעבור למרמורק (כחול 18-01-2017, 08:25)