מנהלי המרכזים בקריאה בהולה לאפשר את פתיחת העונה!

מנהלי מרכז מכבי, הפועל ועוצמה, נאור גלילי, יורם אורנשטיין ומירי שלו, הוציאו ביום ראשון האחרון (30.8.20), מכתב לשר האוצר ולשר התרבות והספורט בו הם מבקשים לאפשר את פתיחת העונה, כשהם מעלים מצוקות שונות בנוגע לביטוחי השחקנים, שכאמור ללא קיום הביטוחים, המרכזים לא יוכלו לפתוח את העונה: "ללא התערבות מצד המדינה פתיחת עונת הספורט מוטלת בספק"

  • על ידי: אוהד רון
  • 01-09-2020
  • 08:49

במכתב שנשלח לשר האוצר, ח"כ ישראל כץ, ולשר התרבות והספורט, ח"כ חילי טרופר, ע"י מרכזי הספורט (מכבי, הפועל, עצמה), שלושת מנכלי המרכזים, נאור גלילי, יורם אורנשטיין ומירי שלו יצאו בקריאה בהולה לאפשר את פתיחת עונת הספורט 20/21. 
המכתב מעלה מצוקה של מאות קבוצות ספורט ועשרות אלפי ספורטאים ומתייחס לביטוח הספורטאים, והודעה של חברת הביטוח כי תשלום הפרמיות על ביטוח חובה לפי חוק הספורט יעלה במאות אחוזים ביחס למחיר השנה שעברה, זאת לאחר שלא נקבע מנגנון פיקוח על עלות הביטוח.

אגודות הספורט הדגישו שללא קיום הביטוחים, הן לא יכולות לקיים פעילות תחרותית והן נדרשות להציגו כתנאי לפתיחת עונת התחרויות. נכון לשנים האחרונות, חברת הביטוח איילון הינה היחידה המבטחת ספורטאים בביטוח החובה. בהעדר תחרות ובהעדר כל רגולציה על ביטוח שהינו חובה על פי חוק, גופי הספורט הפכו שבויים בידי חברת הביטוח.

 

מספר דוגמאות לעלייה החדה בתעריפי הביטוח:

מנכ"ל מכבי ישראל, נאור גלילי: "בשנים האחרונות יש כשל ביטוחי קשה. חברות הביטוח מתנערות מלבטח ספורטאים ואגודות, מה שנוגד את חוק הספורט. בעקבות כך התעריפים האמירו לסכומים בלתי מקבלים על הדעת, דבר שמכביד עוד יותר את הנטל הכלכלי על הקבוצות בתקופה קשה זו, ומעמיד בסימן שאלה את פתיחת הפעילויות בכל הליגות ומתן הגנה ביטוחית נאותה לספורטאים. אנו פועלים בשנים האחרונות במשנה מרץ אך לצערנו נותרנו עם חברת ביטוח אחת שמוכנה לבטח, אבל במחירים מופרזים."

נאור גלילי פונה לשר האוצר ולשר התרבות והספורט לאפשר את פתיחת העונה!

הוסף תגובה
תגובות
  1. ביטוח (מבין עניין 01-09-2020, 14:46)
    מה עין ביטוח לאומי הלא הוא מכסה את השחקנים